از ایلان ماسک چه می‌دانید؟ (قسمت اول)

0

معرفی

ایلان ماسک «Elon Musk» یکی از تأثیرگذارترین افراد حاضر در جهان حساب می‌آید و در زمینه نوآوری می‌‌شود وی را جزو چند شخصیت برتر جهان به شمارآورد. داستان زندگی او و شرکت‌هایی که جهت رشد و پیشرفت راه‌اندازی کرده بسیارجالب است. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی داستان زندگی ایلان ماسک بپردازیم و دریابیم که این شخصیت ثروتمند در مسیر زندگی خود از چه مشکلات و مصائبی عبور کرده‌است و چه سختی‌هایی را پشت سر گذاشته‌است.

آگاهی ما نسبت به زندگی‌نامه اشخاص مطرح و تأثیرگذار، همیشه آموزنده و الهام‌بخش است و می‌تواند درس‌های زیادی را برای اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کارآفرینان و صاحبان استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک به همراه داشته باشد.

کودکی و خانواده

ایلان ماسک در سال ۱۹۷۱ در پرتوریای آفریقای جنوبی چشم به جهان گشود. والدین او قشری بافرهنگ و باسواد بودند اما زندگی آن‌ها چندان با یکدیگر دوام نیاورد و سرانجام هنگامی که ایلان تنها ده سال داشت از یکدیگر جدا شدند.

پدر ایلان مهندسی آفریقایی بود که در انگلیس بزرگ شده بود. مادر ایلان هم بانویی کانادایی بود که در زمینه رژیم غذایی و مد فعالیت می‌کرد. خانواده ایلان شامل پنج نفر می‌شد، ایلان اولین فرزند این خانواده به حساب می‌آمد و بعد از او یک پسر و یک دختر از این پدر و مادر به دنیا آمدند.

نوجوانی و تحقق رویاها

پس از آن‌که والدین وی از یکدیگر جدا شدند، ایلان تصمیم گرفت تا زندگی خود را نزد پدر و در آفریقای جنوبی بگذراند. او ده ساله بود که اولین کامپیوتر خودش را خرید و یادگیری برنامه‌نویسی را از همان دوران آغاز کرد. رشد و پیشرفت سریع او همگان را به شگفتی واداشته‌بود. شدت پیشرفت او طی دو سال موجب گردید که او یک بازی کامپیوتری را طراحی و برنامه‌نویسی کند.

ایلان موفق شد این بازی را به قیمت ۵۰۰ دلار به فروش برساند. این بازی نمایان‌گر رویاها و آرزوهای کودکی اوست. ایلان که از دوران کودکی شیفته‌ی سفر به فضا بوده، حال اولین بازی خود را با همان رویکرد تحویل جامعه می‌دهد. جالب است بدانید که این بازی همچنان وجود دارد و علاقه‌مندان با جست و جوی عبارت Blaster در موتور جست و جوی گوگل می‌توانند آن را مشاهده کنند.

تصمیم بزرگ

ایلان همواره در دوران مدرسه مورد آزار و اذیت هم‌کلاسی‌هایش قرار می‌گرفت. این آزار و اذیت‌ها سرانجام موجب شد که کار او به بیمارستان کشیده شود. با این حال، روند رشد و پیشرفت ایلان ماسک هرگز با توقف و ناامیدی سر سازگاری نشان نداد.

او پس از پایان دوره متوسطه تصمیم گرفت آفریقای جنوبی را به تنهایی به مقصد ایالات متحده ترک کند. در همان سال موفق شد که به کمک بستگان مادرش به کانادا مهاجرت کند. سال ۱۹۸۹ و مهاجرت ایلان به کانادا و گرفتن حق شهروندی از آن کشور موجب گردید تا سرنوشت وی به طور کامل تغییر کند.

جوانی و پیشرفت

او در ۱۸ سالگی وارد کانادا شد و تا ۱۹ سالگی به کارهای مختلفی مشغول بود. با این وجود زندگی مطلوبی نداشت و حقوقی که دریافت می‌کرد موجبات رضایتمندی وی را فراهم نمی‌آورد.

در همان سال، ایلان در یکی از دانشگاه‌های انتاریوی کانادا پذیرفته شد و تصمیم گرفت تا در آن دانشگاه تحصیل کند. دو سال در آن دانشگاه تحصیل کرد و پس از آن درخواست خود را برای دانشگاه پنسیلوانیا فرستاد. دانشگاه پنسیلوانیا نیز وی را پذیرفت و متعهد شد که به او بورس تحصیلی ارائه دهد.

این بورس تحصیلی برای ایلان ماسک این امکان را فراهم کرد که به آمریکا مهاجرت کند و در این کشور به زندگی خود ادامه دهد. او در رشته تحصیلی فیزیک از این دانشگاه فارغ التحصیل شد و مجدد در همین دانشگاه تصمیم گرفت در رشته علوم اقتصادی نیز تحصیل نماید.

وی در سال ۲۰۰۲ موفق به گرفتن حق شهروندی کشور آمریکا گردید و به این صورت به طور همزمان شهروند سه کشور آفریقای جنوبی، کانادا و ایالات متحده به حساب می‌آمد.

آغازی متفاوت

ایلان از همان دوران کودکی شم اقتصادی بسیار قوی داشت و به دوستان خود کمک می‌کرد تا از طریق انجام کارهای مختلف مانند فروش تخم مرغ درآمدی کسب کنند.

سال ۱۹۹۵ بود که ایلان تصمیم گرفت هم درس بخواند و هم به همراه برادرش یک شرکت راه اندازی کند. ایلان در مقطع دکترای رشته‌ی فیزیک و علم مواد از دانشگاه استنفورد پذیرفته شد اما دو روز از ورود او به این مقطع نگذشته بود که تصمیم گرفت از تحصیل فاصله گرفته و به کارآفرینی و محقق کردن رویاهای خود مشغول شود ..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.