یادگیری زبان و معرفی کتاب

0

فرایند یادگیری زبان دوم چه برای دانشجویان زبان و چه برای علاقه‌مندان به یادگیری، فرایندی بسیار پیچیده و در عین حال بسیار جذاب به شمار می‌آید. برای عبور آسان و بدون مشکل از جاده‌ یادگیری، می‌بایست اصول و روش‌های صحیح فراگیری را آموخته و در مسیرهای آزمایش شده و درست آن گام برداریم تا به نتیجه‌ای قابل قبول و ارزشمند برسیم.

در این بخش تصمیم داریم تا به معرفی برخی از کاربردی‌ترین کتاب‌های یادگیری واژگان در زبان انگلیسی بپردازیم. چنانچه به یادگیری زبان دوم علاقه‌مند هستید و یا در حال حاضر در این رشته مشغول به تحصیل هستید، مطالب این بخش را از دست ندهید.

۱٫English Vocabulary in Use

کتاب Vocabulary in Use مجموعه‌ای‌ست بی نظیر از انتشارات کمبریج. این مجموعه جهت تقویت دایره لغات علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی در سطوح مختلف ارائه شده است. همچنین یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی به شمار می‌رود.
سطوح متوسط تا پیشرفته این کتاب شامل ۱۰۰ درس است. سطح ابتدایی آن ۶۰ درس دارد. هر درس را دو صفحه در بر‌می‌گیرد که صفحه اول مربوط به آموزش و صفحه دوم به تمرین زبان آموزان اختصاص یافته است. بنابراین، آموزش‌های کتاب همراه با ارائه تمرین است. پاسخ تمامی تمرین‌ها نیز در انتهای کتاب فراهم شده‌است.

یادگیری زبان و معرفی کتاب

۲٫Oxford Word Skills

ناشر این کتاب‌ها انتشارات دانشگاه آکسفورد است. مانند مورد پیشین، در سه سطح آموزشی شامل: مبتدی، متوسط و پیشرفته طراحی و منتشر شده‌است. دروس کتاب دارای ساختاری بسیار ساده و کاربردی هستند. به صورتی که در ابتدا کلمات به دو روش جدول کلمات و معانی آن‌ها به زبان ساده و یا متن یا گفت و گو ارائه می‌شوند. سپس برای تفهیم بیشتر تمرین‌های مختلف ارائه می‌گردند.
اما نکته‌ای که کتاب Oxford Word Skills را از سایر رقیبان خود کاملا متفاوت می‌کند بخش Spotlight آن است. هدف از ارائه این بخش، تمرکز بر مواردیست که معمولا توسط زبان آموزان نادیده گرفته می‌شود. همانند معانی دوم، مفهوم کلمات و یا معانی متفاوت در اصطلاحات.

یادگیری زبان و معرفی کتاب

۳٫Oxford Picture Dictionary

چنانچه حافظه‌ تصویری خوبی دارید، بدون شک این مطلب متعلق به شماست!
از گذشته‌های دور تا به امروز، منابع تصویری یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین منابع یادگیری به شمار می‌آیند. دیکشنری تصویری آکسفورد نمونه‌ای بارز از این منابع است. که بیش از ۴۰۰۰ واژه و اصطلاح زبان انگلیسی را در قالب تصاویر رنگی و باکیفیت ارائه نموده‌است. یکی از ویژگی‌های بارز این دیکشنری، ارائه واژگان در دسته بندی‌های موضوعی است. که می‌تواند روند یادگیری را سرعت بخشیده و ماندگاری واژگان در حافظه زبان آموزان را افزایش دهد.

یادگیری زبان و معرفی کتاب

۴٫English Collocation in Use

مجموعه کتاب English Collocations in Use در دو سطح متوسط و پیشرفته برای زبان آموزان طراحی شده‌است. شامل ۶۰ درس به همراه تمرین و پاسخنامه است.
هدف این کتاب آموزش ترکیب کلماتی است که می‌توانند با یکدیگر در جملات استفاده شوند که به ‌کارگیری آن‌ها توسط زبان آموزان، نشانگر بالا بودن سطح زبانی آن‌ها است. از این بابت اهمیت فراوانی را در میان زبان آموزان و علاقه مندان به یادگیری حرفه‌ای داراست. مطالعه این کتاب را به کسانی که قصد شرکت در آزمون‌های بین المللی مانند آیلتس، تافل و CAE دارند بسیار توصیه می‌کنیم.

یادگیری زبان و معرفی کتاب

چنانچه شما منابع دیگری را مناسب یادگیری واژگان انگلیسی می‌شناسید معرفی کنید. در آینده، به معرفی و بررسی منابع یادگیری دستور زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.