نکاتی کلیدی پیش از آزمون کنکور

0

طی چند خط و با زبانی ساده قصد داریم نکاتی کلیدی و  راحت و اما بسیار تاثیرگذار را جهت گذراندن آزمون کنکور با کمترین استرس و بیشترین موفقیت را برایتان شرح دهیم:

۱- این روزهای باقی مانده را فقط به تست زنی و بررسی نکات موجود در سوالات بگذرانید. حتی اگر به اندازه کافی درس نخوانده‌اید!

درست است که سوالات کنکور هر سال با تمام سال‌ها متفاوت است اما این تفاوت تنها در روش بیان سوالات است. در حالی که نکته پاسخ به اکثر سوالات در سال‌های پیشین نیز تکرار شده است. تنها کافی است این چند روز باقی مانده را صرف تمرین و یادگیری نکات موجود در تست‌های پیشین کنید.

۲- یک روز مانده به کنکور را با خانواده باشید و خوش بگذرانید.

شما ۱ ماه، ۱۰ ماه و یا …. ماه تلاش خود را کرده‌اید و اکنون زمان آن است که بجای درس خواندن و ادامه دادن استرس و خسته کردن جسم و ذهنتان، به خود اجازه استراحت دهید. در این چند ساعت فقط به این نکات بیندیشید به خصوص مطلب بند ۴ این پست.

 

۳٫ از خوردن هر گونه دارو و یا غذای شبهه‌ناکی بپرهیزید.

اکثر داروها دارای خاصیت آرامبخش و خواب‌آور هستند. از این رو اگر مجبور به مصرف دارو هستید حداقل تا ۱۲ ساعت قبل از زمان امتحان آن را مصرف نمایید تا اثر آن از بین برود و یا کاهش یابد. همچنین به سایرین اطلاع دهید تا شما را به موقع برای حضو در آزمون مطلع کنند.

 

۴- پاسخ به همه سوالات ممنوع!

برای پاسخ دادن به سوالات هر درسی برای خود تعداد و محدودیت قایل شوید. مثلا برای درس ادبیات عمومی با فرض قوی بودن شما در این درس از ۲۵ سوال موجود ۲۰ تای آن را نشانه قرار دهید و از پاسخ به ۵ سوال امتناع ورزید. اینگونه شما مجبورید بین سوالاتی که شک دارید به صحت پاسختان، آنهایی را انتخا نمایید که به صحتشان اطمینان بیشتری دارید. اینگونه ضریب خطای شما در پاسخ به سوالات کمتر خواهد شد.

در نهایت بین شما و فردی که ۲۵ سوال ادبیات را کامل پاسخ داده است ۲ تفاوت وجود دارد:

اول از همه آنکه تعداد سوالات غلط با نمره منفی شما کمتر از فردی با معلومات همتراز شما خواهد بود.

دوم آنکه شما زمان بیشتری را برای پاسخ به سایر سوالات دارید.

 

۵- زمانتان را مدیریت کنید.

اگر سوالی را پس از ۱ مرتبه خواندن توانستید، پاسخ دهید. اگر فکر کردین لازم است ۱ مرتبه دیگر بخوانید تا متوجه آن شوید، بخوانید. اما اگر بعد از مطالعه بار دوم متوجه شدید باید زمان بیشتری برایش بگذارید و مطمعنید که حل خواهد شد دور آن را دایره بکشید و اگر به پاسختان شک دارید گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید اما کنار سوال یک علامت مثلا منفی بگذارید و به سراغ سوال بعدی بروید. پس از حداقل ۱ مرتبه خواندن تمام سوالات دفترچه و پاسخ به تمام آن‌هایی که بی زحمت و راحت قابل پاسخ بودند، اکنون نوبت آن است تا زمان باقی مانده را صرف سوالاتی کنید که به پاسخ آن‌ها شک داشتید و سپس آن‌هایی که دورشان را دایره کشیدید و نیاز به فکر بیشتر داشتند.

پس از آن می‌توانید در صورت باقی ماندن زمان سوالاتی را که به نظرتان اصلا بلد نبودید و کنارشان را ضربدر گذاشته بودید مجدد بخوانید و در صورت توان پاسخ صحیح دهید. اما همه این موارد را با رعایت نکته بند پیشین انجام دهید.

 

۶- اشتباه نکنید و هم‌زمان با انتخاب گزینه درست، گزینه را داخل پاسخنامه نیز وارد کنید.

اگر قصد آن را دارید که بعد از پاسخ به تمام سوالات آن‌ها را وارد پاسخنامه کنید باید بدانید که بدترین روش ممکن را انتخاب کرده‌اید!

چه بسا داوطلبانی که زمانشان درست پس از پاسخ به سوالات و لحظه وارد کردن پاسخ‌ها داخل پاسخنامه تمام شده است. یا افرادی که با زحمت به پاسخ‌های درستی دست یافته‌اند اما زمان ورود پاسخ‌ها به دلیل استرس و یا زیاد بودن گزینه‌ها و خطای دید دچار اشتباه شده‌اند…

 

 

در نهایت پس از اتمام کنکور به مطالعه پست‌هایی راجع به چگونگی انتخاب رشته   و تبدیل رتبه به قبولی در بهترین دانشگاه ممکن با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی در همین وبلاگ بپردازید.

 

 

تجاربی از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه تهران و رتبه تک رقمی صدا و سیما

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.