مقایسه انواع روش‌های پذیرش (متمرکز و نیمه‌متمرکز)

0

متمرکز:

روش‌های پذیرش در مجموع، یا از طریق آزمون کنکور است و یا از طریق ثبت سوابق تحصیلی. اما گاهی برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه مالک اشتر و … قبل از اعلام نتایج از داوطلبین برای مصاحبه‌های حضوری دعوت به عمل می‌آورند. نتایج این مصاحبه‌ها در روش قبولی متمرکز، همزمان با اعلام نتایج آزمون کنکور خواهد بود برای همین هم به آن متمرکز گویند. در اینجا پذیرش در دو نوبت اول و دوم انجام خواهد شد. نوبت اول یعنی شروع تحصیل از مهر ماه و نوبت دوم یعنی شروع تحصیل از بهمن ماه. لفظ نوبت در اینجا با شبانه و روزانه فرق دارد.

نیمه متمرکز:

در نیمه متمرکز نیز مصاحبه انجام می‌پذیرد اما نتابح آن در بهمن ماه اعلام خواهد شد. در این حالت فرد اگر در رشته‌ای متمرکز قبول شده و اقدام به ثبت نام کرده باشد باید از آن انصراف داده و در رشته نیمه متمرکز شروع به تحصیل کند.

از آنجایی که مصاحبه آن پس از اعلام قبولی افراد در رشته‌های متمرکز است، در صورت رضایت از رشته متمرکزی که در آن پذیرفته شده‌اید، برای مصاحبه رشته‌های نیمه متمرکز اثدام نکنید و از رفتن انصراف دهید. چرا که در صورت قبولی مجبور به تحصیل در آن رشته خواهید بود.

 

 

برای دانستن هر یک از موارد زیر کلیک کنید:

پس از کنکور چه باید کرد

راهنمای انتخاب رشته تجربی ریاضی و  انسانی

مقایسه انواع دوره‌های آموزشی (روزانه، شبانه و ….)

مقایسه انواع روش‌های پذیرش

مقایسه انواع دانشگاه‌ها

سهمیه‌ها

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.