نانو و ورود به دنیای آن

0

علم نانو مواد، علم به روزی است که در دهه‌‌های اخیر مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. فارغ از این که شما در چه مقطع و رشته‌ای درحال تحصیل، یا فارغ التحصیل هستید. می‌توانید شروع به فراگیری آن کنید. سفر به دنیای بزرگ و جذاب نانو یکی از بهترین راه‌های پیشرفت برای مهندسین است. به خصوص مهندسین شیمی، مواد و متالوژی، پزشکی و زیرشاخه‌های آن.
عرصه این علم آن‌قدر وسیع و دارای مباحث متنوعی است که در هر حوزه‌ای کاربردهای شگفت دارد. برای گام نهادن در مسیر یادگیری این علم راه‌های متفاوتی وجود دارد. از جمله مطالعه مقالات و کتب مربوطه. همچنین شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف.

معرفی یک سایت


یکی از بهترین راه‌ها، مراجعه به سایت ستاد ویژه فناوری نانو و بنیاد آموزش فناوری نانو و ثبت‌نام در آن است.

در این سایت اخبار جدید در حوزه نانو، مقالات آموزشی بسیاری از مقدمه علم نانو تا جزئیات آن، آزمون‌ها، دوره‌ها، وبینارهای آنلاین همراه با صدور مدرک معتبر، آموزش نرم‌افزارهای کاربردی، کتب و گزارش‌ها و فرصت‎های شغلی موجود است.

مسابقه ملی نانو

شاید خیلی‌ها مطلع نباشید، اما هر ساله از طرف ستاد فناوری نانوِ ریاست جمهوری مسابقه‌ای تحت عنوان مسابقه ملی نانو در سطح کشور برگزار می‌شود. همه دانشجویان علاقه‌مند در تمام مقاطع و رشته تحصیلی و دانشجویانی که بیش از دوسال از تاریخ فارغ التحصیلی آن‌ها نگذشته باشد، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و برنده باشند!

منابع آزمون مسابقه

منابع این آزمون حدود ۱۰۰مقاله آموزشی است. تمام این مقالات به زبان فارسی هستند و جای نگرانی وجود ندارد. همچنین، در بین آن‌ها مقالاتی وجود دارد که حاوی مفاهیم ابتدایی نانو، برای شروع است. این شرایط برای افراد مبتدی عالی بوده و توصیخ می‌کنیم این فرصت رو از دست ندهند.
امید است با مراجعه به سایت مذکور از فرصت‌های یادگیری آن بهره لازم را ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.