۵ نکته کلیدی که هر دانشجوی MBA باید بداند!

0

هر دانشجوی رشته مدیریت کسب‌وکار (MBA) با انتظارات خاصی این رشته را برگزیده است. تحصیل در این رشته چالش‌های خاصی را به همراه دارد. اگر در این رشته تحصیل می‌کنید یا بدان علاقمندید نکات کلیدی زیر را به خصوص در زمان تحصیل فراموش نکنید:

Image result for MBA

  • شبیه‌سازی تحصیل و مطالعه با جلسات ملاقات

می‌توانید زمان‌بندی مطالعه‌تان درباره یک موضوع را به صورت یک جلسه ملاقات حضوری سازماندهی کنید. بدین‌شکل مانند برگزاری یک جلسه کاری با همکاران، برای لغو آن باید بهانه منطقی داشته باشید؛ ساختار اثرگذاری برای شروع، پیش‌برد و پایان مطالعه در نظر بگیرید؛ شاخص‌هایی برای اندازه‌گیری اثربخشی آن تعیین نمایید.

  • یادداشت کردن زمان‌های کلیدی

برای خود تقویمی درست کنید. در این تقویم، همه تاریخ‌های مهم مرتبط با تحصیل و مطالعه‌تان را علامت بزنید. شروع مطالعه در مورد یک مطلب، چگونگی پیشرفت مطالعه و پایان دوره مطالعاتی را مشخص نمایید.

  • تثبیت شبکه پشتیبانی قدرتمند

هر دانشجوی MBA خواهد پذیرفت که شبکه قدرتمندی از پشتیبانی برای موفقیت در برنامه تحصیلی ضروری است. احتمال این موضوع بسیار زیاد است که شما به صورت همزمان تحصیل و مطالعه می‌کنید. در این صورت، تعیین اولویت‌های کاری و تحصیلی و برنامه‌ریزی پشتیبانی این دو فعالیت اهمیت حیاتی پیدا می‌کند. هدف خاصی که در این دو زمینه مدنظر دارید فراموش نکنید. این هدف را به صورت مقطعی برای خود یادآوری کنید.

  • حفظ سلامتی جسمی و روحی

وقتی که متعهد می‌شوید ساعات زیادی را به کار و تحصیل مشغول شوید، اهمیت حفظ سلامتی در زندگی‌تان کلیدی می‌نماید. وقتی تحصیل در این رشته را به فعالیت کاری‌تان افزودید، در نظر گرفتن برنامه‌های مفرح ضروری است. تلاش کنید با در نظر گرفتن تمرین‌های ورزشی مناسب و سبک، آمادگی سلامتی و اطمینان از سرزندگی و آرامش ذهنی خود را افزایش دهید.

  • آگاهی از خدمات پشتیبانی دانشگاهی

هر مؤسسه‌ای که دوره MBA را ارائه می‌دهد معمولاً با انتخاب خدمات متنوع پشتیبانی مکمل‌هایی به دانشجویان پیشنهاد می‌دهد. هر دانشجوی MBA برای گذراندن این دوره نیاز به یکسری مطالب و دوره‌های کمکی دارد که به عنوان برنامه‌های پشتیبانی در نظر گرفته می‌شود. در آغاز دوران تحصیل اطمینان حاصل کنید که امکانات لازم برای گذراندن مؤثر این موارد مکمل مهیا باشد. در غیر اینصورت گزینه‌های جایگزینی را برای پوشش این مکمل‌ها پیدا کنید.

برای دیدن مطلب بیشتر در مورد رشته‌های دیگر به مطالب آموزشی کنکور و مطالعه مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.