۱۰ جمله ی غلط درمورد دانشگاه

0
  • دانشگاه در ایران مثل قیف برعکس می مونه؛ ورود بهش سخت و خارج شدن از اون آسونه

من نمی دونم کسی که این جمله رو گفته برنامش برای بعد از دانشگاه چی بوده؟!

ولی شک نکنید اگه در دنیای کاری رو دوست دارید مورد احترام و مورد توجه باشید؛

باید در طول مدت تحصیل در دانشگاه، خوب درس بخونید. خارج شدن از دانشگاه بدون یاد گرفتن دانش، ارزشی نداره!

  • دروس دانشگاه در دنیای کاری ارزش چندانی ندارند

احتمالا دوستانی که این جمله رو می گن، برنامه ندارن تو رشته ی تحصیلی خودشون کار کنن!

ولی عزیزانی که برنامه دارن بعد از دانشگاه، کاری مرتبط با رشته تحصیلی خودشون داشته باشن،

قطعا به تک تک دروسی که در دانشگاه تدریس میشه برای موفقیت کاری نیاز دارن. البته همه می دونیم درس‌های دانشگاه برای موفقیت در بازار کار کافی نیست، اما لازمه!

  • نمره ی خوب گرفتن هیچ ارتباطی با درس خوندن نداره

با تمام احترامی که برای ایده پردازان این جمله قائلم، خدمتتون عرض کنم در کشور ایران استادان از مطالبی که تدریس می کنن امتحان می گیرن. پس اگه او مطالب رو خونده باشید، نمره خوب می‌گیرید و اگه نخونده باشید، نمره خوب نمی‌گیرید. به رویا پردازی هایی مثل اینکه، آخر ترم با استاد صحبت می‌کنم و نمره می گیرم بهایی ندید که واقعیت نداره!

  • دوران دانشجویی شیرین ترین دوران زندگی آدمه

البته دوران دانشجویی خاطره انگیزه، اما این جمله خیلی خطرناکه! این جمله می گه، شما قراره یه چند سالی مثلا در حد تعداد انگشت های دست، زندگی شیرینی داشته باشید و قراره بعد از فارغ‌التحصیل شدن، با درد و رنج فراوانی دست و پنجه نرم کنید!!! درصورتی‌که اگه شما به رشته ی تحصیلیتون علاقه‌مند باشید و درست درس بخونید، لذت هایی به مراتب کامل تر و شیرین تر از لذت های دوران دانشجویی، در انتظار شماست. احساس امنیت، پذیرفته شدن در جمع های برجسته، احساس احترام درونی، محترم بودن در جامعه و پیشرفت هر روزه؛ گوشه هایی از لذت هایی است که بعد از دانشگاه، انتظار شما رو می کشه.

  • پولدار شدن هیچ ربطی به درس خوندن نداره

باور کنید، اگه قراره از طریق رشته ای که می خونید کسب درآمد کنید، باید دانش مربوط به اون رشته داشته باشید. توقع که ندارید که وقتی بلد نیستید کاری رو انجام بدید؛ پولی از اون طریق دربیارید؟!

  • کار نیست

من ندیدم کسی از دانشگاه با سواد و با مهارت بیرون اومده باشه و برای کار پیدا کردن به مشکل برخورده باشه!

  • با شب امتحان درس خوندن میشه دوران دانشجویی رو با موفقیت گذروند

چیزی به نام شب امتحان در دانشگاه وجود نداره. وقتی قراره دوتا امتحان توی یه روز داشته باشی و روز قبلش هم یه امتحان سخت داده باشی شب امتحان معنایی نداره!!! حجم دروس دانشگاهی اون قدر هست که با خیال راحت بهتون می گم، تو یه شب نمیشه جمع­شون کرد. از اول ترم آهسته آهسته شروع به خوندن کنید.

  • برای اینکه یه فرد محبوب در دانشگاه باشیم لازیم نیست درس بخونیم

نه‌تنها درس خوندن بر آینده ی شغلی شما تاثیر داره؛ بلکه به میزان احترام و توجهی که در دانشگاه دریافت می‌کنین هم تاثیر مستقیم داره. احترام و توجه از طرف اساتید، مسئولین دانشکده و هم رشته ای ها.

  • نمره ی بالا و پایین برای دانشجو فرقی نمی کنه. مهم اینه که درس‌ها پاس بشه

بر خلاف تصور خیلی ها، نمره تا حدود زیادی منعکس کننده ی سواد دانشجوئه. همونقدر که شما باور نمی‌کنید کسی که ریاضی دوم دبیرستان رو با نمره ۱۲ قبول شده، ریاضیش خوب باشه، کارفرما هم باور نمی کنه کسی که یک درس رو با ۱۲ گذرونده، فرد با سوادی توی اون درسه.

  • استادها مشکل دارند و به دانشجوها نمره نمی‌دهند

به جرئت خدمتتون عرض می‌کنم، استادها علاقه‌ای به نمره ی پایین دادن به دانشجوهاشون ندارن. این دانشجوها هستند که با درست نخوندن نمره پایین می گیرن!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.