یادگیری زبان همراه با موسیقی و آهنگ

0

در مطلبی که هفته‌ی پیش منتشر کردیم، به این نکته اشاره شد که برای ایجاد یک فضای انگلیسی مناسب، بهتر است به موسیقی و ترانه‌ی انگلیسی گوش کنید. اما چگونه این مورد می‌تواند منجر به تقویت زبان شود؟ در ادامه به پاسخ این پرسش می‌پردازیم.

آهنگ‌های مورد علاقه‌‌ی خود را بارها گوش کنید

 احتمالا برای شما پیش‌آمده که تا پلی لیستی از ترانه‌های مورد علاقه‌ی خود را تهیه کرده و روزانه آن‌‌ را گوش کنید. شاید فقط ملودی آهنگ شما را جذب کرده یا شاید معنای بعضی از کلمات را نیز متوجه می‌شوید. قدم بعدی این است که به ترانه‌های مورد علاقه‌ی خود گوش دهید و سعی کنید کلمات به کار برده شده را حدس بزنید. سپس متن (lyrics) آن‌‌‌ را یافته و یکبار دیگر ترانه را گوش دهید اما اینبار همزمان متن آن‌ را هم چک کنید. می‌توانید گام را فراتر گذاشته و از روی متن بلند بلند بخوانید!

از خود کوییز بگیرید!

 سایت esolcourses، این امکان را فراهم کرده است که همزمان با پخش موزیک ویدیو، داوطلب مهارت شنیداری خود را بسنجد. به این‌ صورت که بخشی از متن آهنگ جای خالی داشته و شما همزمان با گوش دادن به آهنگ جاهای خالی را پر می‌کنید. تنوع آهنگ‌ها تقریبا زیاد است و هر کدام را که بخواهید، می‌توانید انتخاب کنید.

لینک ورود به سایت:

https://www.esolcourses.com/topics/learn-english-with-songs.html



نکته: به هیچ وجه از متن فارسی و ترجمه شده‌ی آهنگ استفاده نکنید!

 معنای کلمات جدید را در دفتری همراه با عبارتی که در آهنگ به کاربرده شده، بنویسید. سپس سعی کنید متن را حفظ کرده و اینبار آهنگ را بدون نگاه کردن به متن آن، گوش کنید. این کار را چندین بار تکرار کرده تا بالاخره متن آهنگ را از بر شوید. خیلی زود متوجه می‌شوید که از یک آهنگ معنای تعداد زیادی واژه را یاد گرفته‌اید.

خواننده و ترانه‌ی مناسب را انتخاب کنید

 درست است که در ابتدا به این اشاره کردیم که پلی لیست دلخواه خود را تهیه کنید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر ترانه‌ای مناسب هدف شما نیست! برای مثال یافتن یک خواننده‌ی ایده‌آل بسیار مهم است. صدای خواننده باید رسا و شفاف و قابل فهم باشد. همچنین ریتم آهنگ هم از اهمیت زیادی برخوردار است. ریتم باید آهسته و قابل دنبال کردن باشد. برای مثال سبک‌های رپ یا راک از ریتم تندی برخوردارند و قابل فهم نیستند.

آواز بخوانید

 بهترین راه یادگیری آهنگ این است که همراه با آن بخوانید. خجالت را کنار بگذارید و خود را خواننده‌ی آهنگ تصور کرده و بخوانید. با این کار علاوه براینکه ناخودآگاه سعی می‌کنید تلفظ واژگان را درست ادا کنید، مهارت اسپیکینگتان هم تقویت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.