کارشناسی ارشد پیام نور

1

دانشگاه پیام نور با دارا بودن مراکز زیادی در سطح کشور و حدود هشتصدهزار دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور محسوب می شود. کارشناسی ارشد پیام نور هم به دلایلی مورد استقبال بسیاری قرار می گیرد.

حضور در کلاس الزامی نیست

یکی از ویژگی های دانشگاه پیام نور، آموزش از راه دور و نیمه حضوری بودن آن است. دانشجویان معمولاً به منظور رفع اشکال یا تکمیل مطالعه در کلاس های درس حضور پیدا می کنند. البته در صورت صلاحدید استاد یا دروس عملی، حضور دانشجو الزامی خواهد بود.

این ویژگی، باعث شده بسیاری از دانشجویانی که شاغل هستند از تحصیل به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور استقبال کنند.

دانشگاه دولتی محسوب می شود

دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه همچون دانشگاه جامع علمی کاربردی، دولتی محسوب می شود. از این رو، اعتبار مدرک آن از موسسات غیرانتفاعی و بعضاً دانشگاه آزاد اسلامی بالاتر است.

نمره و معدل دانشجویان واقعی است

تمامی آزمون های دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز طراحی شده و سراسری برگزار می شود. از مجموع ۲۰ نمره در کارشناسی ارشد پیام نور صرفاً ۸ نمره در اختیار استاد مربوطه است. به همین خاطر، نمره و معدل دانشجویان پیام نور به نسبت دانشگاه های دیگر، واقعی تر است و اعتبار مدرک آنان را دو چندان می کند.

پذیرش از دو مسیر

پذیرش در دانشگاه پیام نور و کارشناسی ارشد آن، از دو مسیر کنکور سراسری و آزمون فراگیر پیام نور امکان پذیر است. این تنوع پذیرش نیز در استقبال از آن بی تاثیر نبوده است. اعتبار مدارک در هر دو حالت یکسان است.

برای اطلاعات بیشتر درباره آزمون های کارشناسی ارشد پیام نور می توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

1 نظر
  1. […] بالای پذیرش در رشته MBA در دانشگاه های دولتی و همچنین پیام نور و غیرانتفاعی، شانس زیادی برای داوطلبان و علاقه مندان […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.