چگونه یک هکر حرفه‌ای شویم؟

0

هکرها همیشه در حال یادگیری هستند و همه جا حضور دارند مواظب خود باشید، شاید یک هکر دوست شما است، اما نمی‌دانید!!

هر فردی دوست دارد از زندگی یک هکر اطلاع پیدا کند و بداند این افراد در طول روز چه کارهایی را انجام می‌دهند. واقعا زندگی یک هکر مانند افراد عادی است اما هکرها یک تفاوت عمده با افراد عادی دارند حتما سوال می کنید چه تفاوتی؟ هکرها انسان های پرتلاش و دقیقی هستند. هر چیزی رابه دقت مشاهده می‌کنند و برای راه‌های غیر ممکن راه جدید می‌سازند. فرض کنید یک مهندس راه می‌خواهد از یک کوهستان، جاده‌ای را برای عبور ماشین‌ها و دسترسی سریعتر به نقطه مورد نظر، طراحی کند. مسلماً باید از درون کوه تونل حفر شود.  روش حفر تونل و اینکه چگونه باید این کار را انجام داد تا جاده‌ی ‌‌ایمنی را احداث نماید، از بزرگ‌ترین چالش‌های یک مهندس راه است. هکر هم می‌خواهد یک راه برای نفوذ به سیستم شما پیدا کند. اگر می‌خواهید یک هکر را بشناسید با ما همراه شوید.

برای اینکه یک هکر حرفه‌ای شوید باید به چندین زبان برنامه نویسی مسلط باشید. مهم‌ترین آن‌ها C/C++/C#/PHP/ASP.NET/Ruby/Java/Python/Assemblylanguage/Perl/Lisp/shell programing/Swift/ Objective – C  پایگاه داده MySQL / SQL Server / Oracel

از شبکه، روترها و سوییچ‌ها باید مطلع باشید. بدانید که به چه صورت می توانید یک روتر یا سوییچ را برنامه ریزی نمایید. با سیستم عامل‌ها، خصوصا لینوکس آشنا باشید. حتی با داس!! به ویندوز ۹۸ ، XP  ، مکینتاش ، اندروید و IOS  باید مسلط باشید.

HTML / JAVA SCRIPT/ CSS را یاد بگیرید. زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. مقداری باید از رشته برق نیز سررشته داشته باشید! با میکروکنترلر ها آشنا باشید و روش برنامه نویسی و تحلیل مدار را حتما بدانید.  زیرا در بعضی مواقع ممکن است با سخت افزار کار داشته باشید و باید از نحوه برنامه نویسی و تحلیل مدار‌ها سررشته‌ داشته باشید که بستگی به علاقه و اشتیاق هکر دارد. ممکن است بعضی از هکرها از الکترونیک سرشته نداشته باشند. ولی بهتر است در برنامه کاری خود آموزش‌های الکترونیک را قرار دهید. از تعمیرات سخت افزارهایی مانند رایانه و موبایل سررشته داشته باشید.

  بد نیست اگر یک هکر از جامعه شناسی هم مطلع باشد!! تعجب نکنید هک کار ساده‌ای نیست اولین راه نفوذ یک هکر، مهندسی اجتماعی است. باید با افراد جامعه آشنا باشد. آن‌ها را بشناسد تا بتواند اطلاعاتی را که می‌خواهد از شما بدست آورد. برای مثال یک هکر می‌خواهد یک سرور را در کشور آلمان هک کند. ابتدا باید مردم آلمان را بشناسد و با روحیه و فرهنگ آن‌ها آشنا شود. زیرا برای پیدا کردن رمز پسورد معمولا روحیات و علایق فرد تاثیر زیادی روی انتخاب واژگان رمز دارد. برای ایجاد یک لیست از رمزهای مهم جهت تست روی سروری که در کشور آلمان وجود دارد، نزدیک بودن واژگان رمز، کمک بسیار خوبی برای یک هکر است.

 البته حتما با این توضیحات عده‌ی زیادی ناامید شدند. اما این واقعیت یک هکر حرفه‌ای است. باید از زبان های برنامه نویسی خیلی چیزها بدانید. اگر دقیق باشید همه‌ی زبان‌های برنامه نویسی از یک روش بهره می‌برند. مثلا دستور if  در کلیه زبان‌های برنامه نویسی مشخص است که چه کاری انجام می دهد. فقط نحوه استفاده و کدها متفاوت است. یا شیءگرایی برای کلیه زبان‌های برنامه نویسی که از شیء گرایی پشتیبانی می‌کنند، اصول کار یکی است. فقط در دستورات با هم تفاوت دارند. مانند رانندگی است که وقتی یک فرد گواهینامه دارد می تواند با تمام ماشین‌هایی که تولید می‌شود رانندگی کند. حال ممکن است ماشین بنز یا پراید باشد. پس نباید نگران باشید و اینکه تلاش و علاقه حرف اول یک هکر است.

درس‌های رشته کامپیوتر مخصوصاً مهندسی نرم افزار خیلی مفید و کاربردی است. زیرا در رشته مهندسی نرم افزار، الگوریتم ها، داده کاوی، گسسته، شبکه، تحلیل مدارهای الکترونیک، کامپایلر، طراحی زبان‌های برنامه سازی و … از درس‌هایی است که می‌توانند در مسیر هکر شدن شما نقش مهمی داشته باشند. شاید کمتر شنیده باشید که ریاضیات در هک می تواند مفید باشد. فردی که از ریاضیات اطلاعات کافی دارد می‌تواند در این مسیر موفق باشد. برای مثال ریاضیات گسسته پایه طراحی و ساخت زبان برنامه نویسی است. دستورات شرطی یکی از نمونه‌های مشخص در زبان برنامه نویسی است که در ریاضیات گسسته به دانشجو آموزش داده می شود.

البته عده‌ای به صورت سطحی نگری به هک نگاه می‌کنند و با یک سیستم عامل معروف هک، کالی لینوکس می خواهند هکر حرفه‌ای شوند. اما نمی‌دانند که ابزاری که روی لینوکس کالی نصب شده است فقط برای کارهای ظاهری مفید است. اگر قصد تخریب و تست داشته باشید هیچ گاه کالی لینوکس برای شما مفید نیست. بلکه باید یک هکر، یک توزیع لینوکس برای خود ایجاد و نرم افزارهای مورد نیاز خود را نصب نموده و در بیشتر موارد کدهای خود را شخصا کد نویسی نماید و از اینترنت کپی نکند!

یک هکر با نرم افزار های آماده، کاری از پیش نمی‌برد. خود باید سازننده ابزار باشید تا در اینترنت حاکم باشید نه زیردست حاکم!!

هکرها اصلا آدم های تنبلی نیستند چون کار آن‌ها با دیگران فرق دارد و همیشه هوشیار و در حال آموزش هستند.

برای شروع اولین زبان برنامه نویسی ابتدا زبان جاوا و C/C++  را فرا بگیرید. با تسلط به این زبان ها، یادگیری زبان های دیگر راحت‌تر می‌شود. زبان C/C++ ممکن است خشک باشد و در مسیر یادگیری فرد، دچار خستگی شود. اگر چنین روحیه‌ای دارید بهتر است ابتدا با جاوا (javacup.ir) شروع کنید. انجمن جاوا کاپ آموزش بسیار خوب و جامعی را برای شما فراهم نموده است. 

اما اگر روحیه خشک برنامه نویسی C/C++ را می‌پذیرید آموزش آقای کیارش بازرگان در سایت مکتب خونه (maktabkhooneh.org) را حتما مشاهده کنید.

دو آموزش بالا در ابتدای کار می‌تواند کمک شایانی برای دوستداران هک و تازه کارها باشند. زیرا برنامه نویسی شیءگرا هم به صورت کاملا حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

برای آموزش لینوکس حرفه‌ای کلاس های استاد جلال حاج غلامعلی، سایت (laitec.ir) پیشنهاد می‌شود. می‌توانید برای دیدن این دوره ثبت‌نام کنید یا آموزش مجازی را از سایت تهیه نمایید. توصیه می‌شود قبل از ثبت‌نام در کلاس‌های استاد جلال حاج غلامعلی حتما از نظر اطلاعات برنامه نویسی، آمادگی مناسبی داشته باشید تا کلاس ایشان برای شما مفیدتر باشد.

معمولا وقتی یک یا دو زبان برنامه نویسی را به طور کامل مسلط می‌شوید برای آموزش زبان‌های برنامه نویسی دیگر چندان وقت زیادی احتیاج ندارید. فقط باید زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید تا بتوانید در انجمن های تخصصی بحث و گفتگو کنید. stackoverflow.com  و codeproject.com از جمله سایت های معتبر جهانی هستند که می‌توانید از آنها کمک بگیرید.

برای آموزش هک پیشنهاد می‌شود دو عدد رایانه تهیه نمایید. فقط رایانه‌ اصلی از لحاظ سخت افزاری نسبتا قدرتمند باشد و رایانه دوم، متوسط باشد. دو عدد خط اینترنت تهیه نمایید و رایانه اصلی را به عنوان هکر و رایانه دوم را به عنوان قربانی در نظر گرفته و تست های هک خود را برای نفوذ به سیستم عامل و نرم افزارهای دیگر، با این روش تمرین نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید. زیرا اگر در داخل کشور حتی برای تست و آموزش به سایت یا سیستم فردی نفوذ کنید و طرف مقابل متوجه شود، دردسرهای فراوانی برای شما ایجاد می گردد. پس توصیه‌ها را جدی بگیرید.

موفق پیروز باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.