پرکاربردترین افزونه‌های گوگل کروم

1

به افزونه‌های گوگل کروم برای سرعت در انجام امور و افزایش کارآیی آن نیاز داریم. این قابلیت‌ها که به‌صورت برنامه‌های افزودنی به مرورگر هستند، افزونه (Extension) نامیده می‌شوند. گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مروگرها بین کاربران است. این مرورگر دارای تعداد بسیار زیادی افزونه است. این افزونه‌ها قابلیت‌های بسیاری به آن می‌بخشند. در سایت گوگل کروم و در زبانه افزونه‌ها به افزونه‌های مربوط به این مرورگر دسترسی دارید. در این مطلب به معرفی تعدادی از این افزونه‌ها خواهیم پرداخت.

Toby

این افزونه برگه‌‌های (Tab) باز شده مرورگر را در یک برگه نشان می‌دهد.

افزونه‌های گوگل کروم

با همگام‌سازی حساب کاربری، پس از خاموش شدن سیستم نیز Toby آن‌را ذخیره می‌کند. هم‌چنین امکان مشاهده در سایر دستگاه‌های متصل به حساب کاربری فراهم خواهد بود.

Tab Snooze

یکی دیگر از افزونه‌های گوگل کروم است. ممکن است کاربر اکنون با برگه‌ای کار نداشته باشد. اما بعدا آن‌ را نیاز داشته باشد. در چنین حالتی بستن برگه ممکن است باعث فراموشی شود یا باز نگه داشتن آن باعث سردرگمی شود. Tab Snooze‌ در اینجا به کار می‌آید. این افزونه این امکان را به کاربر می‌دهد که برگه را به حالت Snooze درآورده و هر زمان که خواست برگه مورد نظر باز شود. البته در قسمت Sleeping tabs به برگه‌های Snooze شده دسترسی خواهید داشت.

The great Suspender

یکی از مشکلات گوگل کروم مصرف بالا از منابع سیستم است. مخصوصاً وقتی که برگه‌های زیادی باز باشند. مصرف بالاتر هم خواهد رفت. ممکن است سیستم دچار کندی شود. اگرچه این مصرف بالا به دلیل سرعت بالای این مرورگر است. اما بعضاً باعث ناراحتی کاربران شده است. یک راه حل برای استفاده بهینه از آن، این است که با استفاده از یکی از افزونه‌های گوگل کروم برگه‌ها به حالت فریز درآیند. بدین ترتیب که هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم که دچار کندی نشویم. بنابراین می‌توان از افزونه The great suspender ‌استفاده کرد. این افزونه به طور خودکار پس از زمانی که خودمان تنظیم کنیم اقدام به فریز کردن برگه‌های باز می‌کند. در این حالت دیگر مرورگر مصرف بالایی نخواهد داشت و مجبور نیستیم برگه‌هایی که به آن‌ها نیاز داریم را ببندیم.

افزونه‌های گوگل کروم

اگر می‌خواهید برگه‌ای فریز نشود، می‌توان در تنظیمات آن‌را پین کرد. یا آدرس سایت مربوطه را در تنظیمات وارد کنید تا هرگز فریز نشود.

Wayback Machine

در واقع Wayback machine‌ بایگانی وب‌سایت‌ها محسوب می‌شود. گاهی ممکن است کاربر به فایلی در یک سایت نیاز داشته باشد که برای دریافت آن با خطای ۴۰۴ مواجه گردد. با این افزونه در زمان مواجه شدن با این خطا، تاریخچه صفحه مورد نظر برای کاربر نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب که افزونه به طور خودکار فعال شده و نسخه‌هایی که در زمان‌های مختلف از سایت ذخیره شده است را برای کاربر نمایش می‌دهد. اگر هم تمایل ندارید افزونه به طور خودکار عمل کند، روی آیکون آن کلیک کرده و عبارت This can read and change site data را انتخاب کرده و گزینه When you click the extension را فعال نمایید. با این کار عملیات مربوط به این افزونه به صورت دستی انجام خواهد شد.

Google dictionary

یک فرهنگ لغت است که برای افرادی که مقاله‌های انگلیسی مطالعه می‌کنند کاربرد دارد. برای استفاده از آن کافیست روی یک کلمه دو بار کلیک کنید تا معنای آن نمایش داده شود.

Abadis Dictionary And Translator

اگر کاربری نیاز به فرهنگ لغت چند زبانه داشته باشد، این افزونه بسیار کاربردی خواهد بود. برای استفاده از آن کافیست روی کلمه مورد نظر کلیک راست کرده و زبان مورد نظر را انتخاب کنید. تا معنای مورد نظر برای ما نمایش داده شود.

Linkclump

این افزونه برای کاربرانی است که در سایت‌ها اخبار و مطالب مختلف را می‌خوانند. بدین ترتیب که با نگه داشتن کلید Z و کلیک چپ، مطالب را انتخاب کرده تا در صفحه‌های جدید باز شوند:

مشاهده می‌کنید که مطالب انتخابی در کادر، در زبانه‌هایی به طور جداگانه باز شدند. هم‌چنین این افزونه تنظیمات کاربردی دارد که یکی از آن‌ها این است که می‌توان به جای باز شدن همه‌ی برگه‌ها باهم، آن‌ها را بوک‌مارک کرد و بعدا مشاهده کرد.

File Converter

یک افزونه برای تبدیل انواع و اقسام فرمت‌ها به یکدیگر است. از طریق سایت Online Convert این کار را انجام می‌دهد.

Convertio

این افزونه هم برای تبدیل انواع فرمت‌ها به یکدیگر است.برخلاف افزونه قبلی که در قالب یک سایت این کار را انجام می‌دهد، در قالب همین افزونه عمل می‌کند.

Papier

این افزونه برای یادداشت‌برداری بکار می‌رود. می‌تواند برای مواردی که در مرورگر، کاربر نیاز به یادداشت‌برداری دارد قابل استفاده باشد.

Join

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین افزونه‌های گوگل کروم است. این افزونه دارای امکانات بسیاری است. یکی از آن‌ها کلیپ‌برد مشترک است. بدین ترتیب که می‌توان متنی را به عنوان مثال در مروگر کپی کرد و در گوشی اندرویدی Paste کرد. هم‌چنین می‌توان در گوشی اسکرین‌شات گرفت و در کامپیوتر به آن دسترسی داشت. نه‌تنها بین دستگاه‌های خود بلکه بین تمام کسانی که از این برنامه استفاده می‌کنند می‌توان ارتباط برقرار کرد. دقت شود که این برنامه تا ۳۰ روز اول رایگان است و پس از ۳۰ روز، برای استفاده از آن به صورت کامل و نامحدود فقط یکبار کاربر می‌تواند ۵ دلار بپردازد.

Google Arts & Culture

با نصب این افزونه هربار که برگه جدیدی باز کنیم یک تصویر هنری به ما نمایش می‌دهد.

Hover zoom +

این افزونه با نگه داشته نشانگر موس روی تصاویر به طور خودکار آن‌ها را بزرگ می‌کند.

Loom

این افزونه می‌تواند از صفحه دستگاه ویدئو ضبط کند و آن‌را ذخیره کند و به نمایش بگذارد. هم‌چنین امکان قرارگیری تصویر چهره از وب‌کم به عنوان تصویر کوچک نیز وجود دارد.

Grammarly

این افزونه گرامر و املای هر محتوای آنلاین را که می‌نویسید چک می‌کند و درست آن‌را پیشنهاد می‌دهد. این افزونه به ویژه در تایپ مقالات و ایمیل‌های مهم بسیار پرکاربرد است.

LastPass

این افزونه جهت مدیریت رمزهای عبور بکار می‌رود. استفاده از یک رمز عبور برای تمامی حساب‌ها و یا رمز عبور آسان، باعث ناامنی و راحت بودن هک شدن آن می‌گردد. با ذخیره‌سازی رمزها در این افزونه دیگر نگران فراموشی رمزها نخواهیم بود.

HTTPS Everywhere

این افزونه سایت‌های http‌ را مجبور به بارگذاری بر بستر امن https می‌نماید.

Search by Image in Google

اگر کاربر نسبت به تصویری کنجکاو شده و بخواهد اطلاعات راجع به آن بدست آورد، استفاده از این افزونه بسیار کاربردی خواهد بود. بدین ترتیب که با نصب آن، اگر روی تصویری کلیک راست شود، با انتخاب گزینه Search google with this image می‌توان برای آن عکس جست و جو کرد.

1 نظر
  1. Parastoo می گوید

    👍🏻👍🏻👍🏻

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.