مقدمه کتاب «سه گام موفقیت مالی برای دانشجویان»

0

کتابی که وبلاگ شد!

آنچه در مجموعه نوشته های این بخش  (سه گام موفقیت مالی برای دانشجویان ) خواهید خواند، قرار بوده در قالب یک کتاب منتشر شود. بهتر دیدم این مجموعه را به صورت وبلاگی در اختیار عموم افراد جامعه قرار دهم. به امید آنکه تلنگر کوچکی بر ذهن شما باشد، باعث موفقیت مالی تان شده و به توان اقتصادی جامعه بیفزاید. (م.ر. شمشیرگر – دی ماه ۱۳۹۶)

___________________________________________________

مقدکه کتاب

درباره اصول ثروتمند شدن کتاب های بسیاری وجود دارد که دارای وجوه مشترک بسیاری هستند، اما یکی از مسائل آن ها بومی نبودنشان است.

البته اصول ثروت اصول جهانشمولی هستند و در سراسر دنیا یکسان، اما هزینه ها و درآمدهایی که در کشور ما وجود دارند تا حد بسیار زیادی متفاوت با کشورهایی است که نویسندگان درباره آن ها نوشته اند؛ چه اینکه یکی از معتبرترین کتاب ها در این زمینه «بابای دارا، بابای ندار» اثر کیوساکی است که اگرچه بعضی اصول آن برای جامعه ما هم کاربردی است، اما بسیاری از آن ها متناسب با جامعه ایالت متحده نوشته شده است و کاربردی برای ما ندارد.

سعی نگارنده بر آن بوده تا از کتاب های مختلفی که در این زمینه وجود داشته، نکات کاربردی شان را ذکر کرده و افزون بر آن، متناسب با شرایط داخلی جامعه، نسخه ای متناسب و کاربردی تر ارائه دهم.

در ۱۵ سالی که سابقه کار حرفه ای در بازار کار را داشته ام، هم کارمند بوده ام و هم کارفرما و به همین جهت توانسته ام از دو منظر، اصول درآمدی و هزینه ای را مورد بررسی قرار دهم.

خواندن این کتاب به تنهایی دردی از شما دوا نمی کند و باید آن ها را به کار ببندید. به شخصه با کتابی همچون «بیندیشید و ثروتمند شوید» کاملاً مخالفم، چون برای ثروتمند شدن، علاوه بر اندیشیدن و انتخاب راهکارهای مناسب، تلاش کردن نیز نقش مهمی دارد.

تفاوت ثروتمندان با فقرا در فلسفه زندگی:
ثروتمندان همه پولشان را سرمایه گذاری می کنند و بقیه را خرج می کنند
ولی فقرا همه پولشان را خرج می کنند و بقیه را سرمایه گذاری می کنند
«جیم ران»

 

چارچوب Financial Success Student ISICکتاب

۱- ابتدا می آموزیم بدون آنکه لازم باشد به شیوه هایی دست بزنیم که چندان خوشایند ما نیست و با تکیه بر توانمندی ها و قابلیت های خودمان، درآمد بیشتری کسب کنیم.

 

۲ – سپس خواهیم آموخت که بدون آنکه بخواهیم ریاضت بکشیم و به خودمان و خانواده مان فشار بیاوریم، هزینه هایمان را کاهش دهیم.

 

۳ – از آنچه که ما به تفاوت بند ۱ و ۲ است و قطعاً مثبت خواهد بود و از آن به عنوان پس انداز یا پول باقی مانده یاد خواهیم کرد، چگونه استفاده کنیم تا تبدیل به ثروت شود و بتوانیم سرمایه دار شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.