معرفی پادکست‌هایی برای یادگیری زبان‌های خارجه

0

علاقه‌مندان به زبان‌های خارجه، همانطور که می‌دانید، یکی از راه‌های تقویت مهارت لیستنینگ، گوش دادن به پادکست‌های زبان انگلیسی است. اما آیا پادکستی برای آن دسته از زبان‌آموزهایی که مشغول یا علاقه‌مند به یادگیری زبان‌هایی غیر از زبان انگلیسی هستند، وجود دارد؟

در ادامه به معرفی پادکست‌هایی برای زبان‌های غیرانگلیسی می‌پردازیم:

مجموعه‌ی coffee break

       این مجموعه، یکی از جذاب‌ترین پادکست‌های آموزش زبان‌های خارجه است. زبان‌های چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و سوئدی را پوشش می‌دهد. به این صورت است که یک نفر مجری انگلیسی زبان و یک مجری در جایگاه زبان آموز با هم گفت‌و‌گو کرده و از سطح مبتدی آموزش را شروع می‌کنند. لازم به ذکر است که زبان آموز، باید تا حدودی  به زبان انگلیسی مسلط باشد.

مجموعه ی pod 101

  این مجموعه، زبان‌های بیشتری را نسبت به coffee break پوشش داده و برای سطح متوسط مناسب است. تمرکز این مجموعه، روی اصطلاحات و معرفی فرهنگ کشورهای مختلف است. همچنین برای هر زبان، وب سایت مخصوص به آن وجود دارد که تعدادی فایل pdf آموزشی رایگان را دراختیار شما قرار میدهد.

شبکه‌های تلویزیونی

      بعضی از شبکه‌های تلویزیونی، در کشورهای مختلف برای افراد مقیم همان کشور تولید محتواهای نظیر پادست آموزشی می‌کنند. علاقمندان می‌توانند این مطالب را از طریق وبسایت‌های مربوطه دنبال کنند. برای مثال شبکه‌ی DW ،زبان آلمانی ( برای سطح متوسط رو به بالا ) و شبکه ی NHK WORLD ، زبان ژاپنی برای سطح مبتدی را تدریس می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.