قرنطینه، فرصتی ناب برای یادگیری

0

فرصت ناب یادگیری و لیستی از کارهایی که می‌شود در ایام تعطیل و البته قرنطینه (به دلیل بیماری کرونا در سال ۹۹)انجام داد. اگر به فکر بهره‌وری اساسی از این ایام تعطیل هستید این پست رو به هیچ وجه از دست ندهید!

شرکت در دوره‌های آنلاین و رایگان

این‌روزها تب شرکت در کلاس‌های مجازی به شدت داغ شده و برای هر قشری به خصوص قشر دانشجو، بهترین فرصت هست تا مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف بالا برده و مطابق با سلیقه و علاقه خود این‌دوره‌ها را بگذراند. سایت‌های مختلفی وجود دارند که این‌دوره‌ها را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند، سایت‌هایی نظیر :

۱- Freecodecamp.org
2- Futurelearn.com
3- Coursera.org
4- Edx.org

شنیدن پادکست‌های ایرانی

دنیای امروز، دنیای اطلاعات هست، دنیای کسب تجربه از راه‌های مختلف. شنیدن پادکست نمونه‌ای کوچک از تمام راه‌هایی ست که باعث کسب آگاهی ما در زمینه‌های متفاوت می‌شود. خوشبختانه طی سال‌های اخیر پادکست‌های ایرانی به طرز چشمگیری با کیفیت مطلوب افزایش پیدا کرده‌اند. همچنین با استفاده از خلاقیت‌های بی‌شمار توانسته‌اند توجه مخاطب را به خود جلب کنند.

از جمله پادکست‌هایی که بهترین‌های این حوزه به شمار می‌آیند:

۱٫Channel B
2.Radio Deev
3.Radio Joloun
4.Radio Hich

ورزش اصولی با برنامه

همه می‌دانیم که در کنار ورزش فکر، جسم نیز به ورزش و تمریناتی نیاز دارد تا در دوران قرنطینه و روز‌‌های عدم وجود تحرک‌های لازم فرسوده نشود. با استفاده از اپلیکیشن‌های مذکور دیگر عذر و بهانه‌ای برای عدم ورزش و تنبلی نخواهید داشت، با اختصاص تنها چند دقیقه و انجام حرکات، تفاوت عمده‌ای در تمرکز و انرژی خود احساس خواهید‌کرد.
هزاران برنامه در این زمینه وجود دارد که تنها تعدادی از آن‌ها را برایتان لیست کرده‌ایم :

۱٫Universal Breathing – Pranayama
2.5 minute Yoga
3.Down dog
4.Fiton

نکته پایانی

تمامی موارد گفته‌شده تنها لیست کوچکی از میلیون‌ها لیست موجود بود که مناسب ایام تعطیل است. شما با استفاده از موتور جست و جوی گوگل قادر خواهید‌بود تا به جست و جوی طیف گسترده‌تری از موارد یاد شده بپردازید و روزهای تعطیل خود را به بهترین حالت ممکن سپری کنید. امیدوار هستم بتوانیم در کنار یکدیگر بیاموزیم و دستاورد‌های خود را با جهان پیرامون خود به اشتراک بگذاریم.

امیدواریم تعطیلات پُر‌‌باری داشته باشید، با آرزوی بهترین‌ها برای شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.