توپ ضد استرس

1

زندگی در دوره‎ی متمدن امروزی مملو از استرس و فشار روانی است. ما در محیط کار، دانشگاه و ورزش با دیگران یا حتی دوستان خود به رقابت می‌پردازیم. متاسفانه همانطور که از نامش پیداست، نه تنها زیادی استرس برای سلامتی بدن ضرر دارد، بلکه عواقب ناگواری را بر روی رفتار اجتماعی فرد و دیگران خواهد گذاشت.

استرس چیست؟

استرس واکنش طبیعی بدن در برابر خطر است و می‌تواند انگیزه بخش باشد. فشار بیش از حد بر روح و جسم فرد به گونه‌ای که زندگیتان را مختل کند را استرس گویند. استرس به طور ناگهانی در بدن موجب ترشح هورمون‌هایی می‌شود که نتیجه آن آمادگی بدن برای مقابله و یا فرار از خطر است. این مکانیطم در بدن به مکانیزم جنگ یا گریز نیز مشهور است.

عوامل استرس چیست؟

همه ما اکنون می‌توانیم زندگی‌مان را مرور کنیم و چند چیز را که برای ما دلهره ایجاد می‌کنند، نام ببریم. اگر دانشجو هستید، احتمالا کفه‌ی عوامل فشار روانی مربوط به دانشگاهتان سنگینی می‌کند. اگر شغلی دارید و کار می‌کنید، عوامل استرس‌تان بیشتر شامل نگرانی‌های حرفه‌ای است. اما غیر از کار و درس  عوامل دیگری هم هستند که استرس ایجاد می‌کنند. مثلا استرس مربوط به تحصیل، قضیه فراتر از این است که بگوییم استرس مرا از پا در می‌آورد و وادار به موکندن و ناخون جویدن می‌کند!

تحصیل یا رفتن به محل تحصیل، از مهد کودک تا دانشگاه درست مانند کار پر از جزییاتی که موجب بروز اشکال متنوع پریشانی می‌شود. به طور مثال: اضطراب امتحان، نوعی عملکرد است که حین آموزش پریشانی ایجاد می‌کند و موجب می‌شود بسیاری ار دانشجویان عملکرد نامطلوبی داشته باشند.

انواع استرس:

۱-استرس فیزیکی: تقلای شدید، کار یدی، کمبود خواب

۲-استرس شیمیایی: مواد مخدر، الکل، نیکوتین

۳-استرس ذهنی: کمال طلبی، نگرانی، اضطراب، ساعت کار طولانی

۴-استرس هیجانی: خشم، احساس گناه، تنهایی، ناراحتی، ترس

 

 

توپ ضد استرس  و کنترل استرس

استرس تا حدی برای هر فردی لازم است. هر فردی برای انجام درست کارهای روزمره خود، دچار استرس می‌شود و اگر آن کنترل شود، هیچ آسیبی به سلامت فیزیکی و روحی فرد وارد نمی‌کند. اما اگر کنترل نشود، اولین آسیب به خود فرد وارد می‌شود.

۱-خواب کافی در محیط مناسب

۲-خوردن غذاهای سالم

۳-ورزش منظم

۴-رفتن به مسافرت و تفریح

اما اگر یک زندگی پر استرس داشته باشید، برای خلاص شدن ار آن نمی‌خواهید فعالیت‌هایی مانند یوگا، مدیتیشن هم انجام دهید. برای از بین بردن سریع استرس می‌توان از توپ ضد استرس استفاده کرد. توپ ضد استرس یک درمان سریع و موثر است که می‌توانید در محل کار و یا در خانه به راحتی انجام دهید.

طبق تحقیقات انجام شده، توپ ضد استرس قادر است استرس را بکاهد. از دیگر مزایای این توپ از بین بردن تنش، منحرف کردن ذهن و جلوگیری از آسیب های تکراری است.

از آنجایی که توپ ضد استرس از پلاستیک خام ساخته شده نباید در دسترس کودکان زیر سه سال قرار بگیرد.

 

 

مطالب مرتبطی که پیشنهاد می‌شود در این وبلاگ مطالعه نمایید:

مزاحمی به نام اضطراب

راه های غلبه بر استرس پایان نامه در جلسه دفاع پایان نامه

طلا و خواص درمانی آن

 

 

 

 

 

 

1 نظر
  1. ریحانه حسن پور می گوید

    در ایام امتحانات از توپ ضد استرس استفاده می کردم. بسیار عالی بود ضمن اینکه آرامشم حفظ شد، باعث شده اشتهایم کنترل شود و از پرخوری و عوارض آن جلوگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.