اپلیکیشن‌هایی برای افزایش تمرکز در حین مطالعه

0

 قطعا برای همه‌ی ما پیش آمده که درهنگام مطالعه تمرکز خود را از دست داده و حواسمان پرت گوشی موبایلمان ‌شود و درس خواندن را فراموش کنیم. مشاورین تحصیلی پیشنهاد می‌کنند که موبایل خود را خاموش کنید!! اما آیا این تنها راه است؟یا دلتان طاقت میاورد!؟ بنابر این با تعدادی اپلیکیشن موبایلی برای افزایش تمرکز هنگام مطالعه آشناتون خواهیم کرد.

  1. Forest

   یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن‌های افزایش تمرکز می‌باشد و نحوه‌ی کار آن به این صورت است که شما وقتی وارد اپ شدید، بذر یک درخت به سلیقه ی خودتان می‌کارید سپس یک زمان دلخواه برای اپ تعیین کرده و بدون آنکه از اپ خارج شوید درس خواندن را شروع می‌کنید. همچنان که شما مشغول درس خواندن هستید، درخت شما رشد می‌کند اما اگر سراغ گوشی خود بروید و اپلیکیشن دیگری را باز‌کنید،  بیغامی برای شما می‌آید که درخت شما خشک شده! پس با افزایش تمرکز شما می‌توانید درخت خود را به ثمر رسانده و در آخر برای خود یک جنگل درست کنید.

  • Freedom

طرز کار این اپلیکیشن به این صورت است که  تمام وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های معرفی شده توسط شما که حواستان را پرت می‌کند را در زمان دلخواهتان، بلاک می‌کند و به عبارتی آن‌ها را در لیست سیاه قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که نسخه ی ویندوز آن، ممکن است مشکلاتی داشته باشد.

  • Noisli

  این اپلیکیشن، صداهای طبیعت، پرنده و هر چیز آرامبخشی که فکرش را بکنید را برای شما پخش می‌کند. امکان اینکه صداها را به سلیقه ی خودتان کنار‌هم چیده و ان‌ها را ذخیره کنید نیز برای شما فراهم شده. از این اپ، علاوه بر افزایش تمرکز، میتوان برای خوابیدن هم استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.