انواع سابقه کار

1

یکی از متداول ترین پرسش ها در جلسه استخدامی که لازم است در رزومه هم منعکس شود، سوال درباره سابقه کار پیشین فرد است که متاسفانه بسیاری از افراد جویای کار، سابقه کار را صرفاً در یکی از قالب های سوم و چهارم که در اینجا بدان ها اشاره شده می بینند؛ در صورتی که نوع اول و دوم نیز به عنوان سابقه کار قابل بیان است.

سابقه کار غیر رسمی

اگر تجربه هر نوع کاری را داشته اید که منجر به دریافت حقوق رسمی نشده، از آن به عنوان سابقه کار غیر رسمی یاد می کنیم. به عنوان مثال کار در فروشگاه یکی از آشنایان یا اقوام یا کارگاه تولیدی یا … . اگرچه از نظر شما این سابقه ممکن است قابل بیان نباشد، اما از آنجا که کارفرما معمولاً در پی دریافت تجربیات کاری شماست، همین سابقه هم قابل بیان خواهد بود.

کارآموزی

کارآموزی ممکن است در قالب واحد درسی اجباری دانشگاه یا به صورت داوطلبانه و با مراجعه به شرکت ها و سازمان ها طی تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی صورت بگیرد. در هر دو صورت، اگرچه در کارآموزی هم فرد حقوقی دریافت نمی کند، اما تجربه قوی و رسمی از حضور در یک محل کار را به دست می آورد که برای کارفرما، کاملاً محل اعتبار دارد.

کار بدون سابقه بیمه

بسیاری کسب و کارها، علیرغم اجبار قانون در خصوص بیمه کردن تمامی افرادی که شاغل به کار هستند، به علت مسائل مربوط به مجوزها، محدودیت های مالی و …، اقدام به بیمه کردن افراد استخدام شده نمی کنند. در چنین حالتی، فرد ممکن است سال ها جایی کار کند اما سابقه بیمه برای وی لحاظ نگردد. با توجه به اینکه این مساله متاسفانه شیوع زیادی دارد، کارفرمایان نیز به این امر آگاه هستند و معمولاً سابقه کاری را که پشتوانه بیمه ای ندارد می پذیرند.

کار با سابقه بیمه

در این حالت، علاوه بر دریافت حقوق، بیمه شما نیز از سوی کارفرما مطابق قواعد قانونی پرداخت می شود و چنین سابقه کاری، معمولاً به سختی قابل انکار است.

1 نظر
  1. […] جذب هزاران نفر منتشر می شود. برای بعضی شغل ها، نیازی به سابقه کار تخصصی نیست. مثل نگهبان، پیک، آشپز و یا با کمی اغماض، […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.