انواع بورسیه‌های تحصیلی ۱

1

 

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه ها، فرصتی برای حمایت مادی و معنوی از دانشجویان و محققان واجد شرایط بوده تا با کمک های صورت گرفته، فرصت جذب استعداد های درخشان فراهم شود. بورس ها در دنیا، شیوه های گوناگونی دارد که امروز به معرفی بورس های تحصیلی در خارج از ایران می پردازیم.

بورسیه‌های تحصیلی

انواع بورسیه های تحصیلی (Types of Scholarship) براساس انجام فعالیت در کنار تحصیل و یا عدم انجام آن تقسیم بندی می شود. در این مطلب ما به بورسیه هایی که بدون انجام فعالیت در کنار تحصیل تعلق می گیرد، می پردازیم.

۱- بورسیه (Scholarship – Fellowship):

معمولا برای گرفتن این بورس شرایط تحصیلی خوب نیاز است. این کمک هزینه به همه رده های دانشگاهی و همه رشته های درسی داده می شود. به عبارتی دیگر به صورت جایزه است که به دانشجویان ممتاز تعلق می گیرد و معمولا همه هزینه های تحصیل دانشجو را پوشش می دهد.

۲- جایزه (Awards):

Awards به معنی جایزه یا پاداش است. این نوع بورس همه نوع جایزه را شامل می شود و هیچ محدودیتی ندارد. اما معمولا مبالغ جایزه ها زیاد نیستو نمی تواند هزینه دانشگاه را تامین نماید. این جایزه تنها یک بار به هر فردی تعلق می گیرد.

۳- وام تحصیلی (Loan):

وام تحصیلی بدین صورت است که از بانک یا یک مرکز خصوصی، وامی مستقیما برای پرداخت شهریه و هزینه های دانشگاه به حساب دانشگاه۹ پرداخت می شود. معمولا دانشجویان خارجی برای دریافت این وام باید یک ضامن مقیم داشته باشند.

۴- بورسیه (Grant):

کمک بلاعوض یا همان چیزی که به عنوان بورس عرف شده است. تقریبا همه چیز را شامل می شود.

۵- حذف شهریه (Tuition Waiver):

تنها شامل شهریه دانشگاه (هزینه واحدهای درسی) می باشد. ممکن است دانشجو به صورت درصدی از پرداخت شهریه یا کلا از پرداخت شهریه معاف باشد.

در مطلب بعدی به معرفی انواع بورس های که نیاز به انجام فعالیت دارند می پردازیم. مطلب بعدی ما را در  https://blog.isic.ir  دنبال کنید.

1 نظر
  1. احسان م می گوید

    خیلی عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.