اجزای اصلی کارنامه کنکور

0

کارنامه انتخاب رشته

کارنامه اولیه انتخاب رشته که به آن کارنامه علمی هم می‌گویند بعد از اعلام نتایج کنکور یعنی تقریبا ۲ ماه پس از آزمون کنکور، در سایت سنجش قرار داده می‌شود. داوطلبین می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات شخصی و کد داوطلبی خود از طریق سایت سنجش اقدام به دانلود آن کنند. این کارنامه سه بخش اصلی دارد که شناخت درست ازهریک در انتخاب رشته و زندگی شما به عنوان یک دانشجو تاثیر به سزایی دارد.

 

جدول ۱: بخش‌های مختلف کارنامه کنکور
بخش اول

اطلاعات فردی داوطلب

بخش دوم

وضعیت مجاز به انتخاب رشته

بخش سوم

درصدها و نمرات آزمون

بخش اول کارنامه: اطلاعات فردی داوطلب

شامل هویت داوطلب، معدل، تاریخ تولد، سهمیه، استان بومی و …. است. لازم است داوطلبین پس از دریافت کارنامه‌ی خویش به دقت این قسمت را ملاحضه و مطالعه نمایند و در صورت وجود هر گونه اطلاعات مغایر، نادرستی آن را به دقت و سرعت به اطلاع سازمان سنجش برساند.

بخش دوم کارنامه: وضعیت مجاز به انتخاب رشته

وضعیتی که در آن مشخص می‌شود فرد با توجه به رتبه قبولی در کدام دانشگاه‌ها (سراسری، آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، نیمه حضوری، علمی کاربردی و آموزش مجازی) و کدام یک از دوره‌های روزانه و یا شبانه مجاز به انتخاب رشته است. حدود ۴۰ درصد از داوطلبان رشته تجربی برای انتخاب رشته در دوره های روزانه و شبانه مجاز می‌شوند…

 

بخش سوم کارنامه: درصدها و نمرات آزمون

این بخش شامل جزییات نمره و درصدهای زده شده مربوط به هر درس در کنکور توسط شما است.

در نهایت رتبه کسب شده و تراز داوطب در انتهای آن درج شده است. برای دانشگاه آزاد تراز ملاک است در حالی که در سایر دانشگاه‌ها تراز نقش برقراری عدالت بین رتبه های مشابه با اختلاف بالای درصد در دروس تخصصی را دارد.

 

حالا که با اجزای کارنامه‌ی کنکور آشنایی نسبی پیدا کردید مفاهیم داخل آن نظیر: سهمیه، روزانه، شبانه، تراز و … را توضیح خواهیم داد.

 

پس از کنکور چه باید کرد

راهنمای انتخاب رشته تجربی ریاضی و  انسانی

مقایسه انواع دوره‌های آموزشی (روزانه، شبانه و ….)

مقایسه انواع روش‌های پذیرش

مقایسه انواع دانشگاه‌ها

سهمیه‌ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.