آخرین و بهترین راه برای حفظ لغت زبان: Memrise

1

یک آرزوی همگانی!

یاد گرفتن یک زبان خارجی آرزوی خیلی هاست! حالا چه زبان انگلیسی باشه، چه فرانسه و آلمانی و عربی یا هر زبان دیگه ای. خوب، یکی از مهمترین نیازهای یادگیری زبان، حفظ کردن لغت های اونه. کاری که چندان هم آسون نیست! اما به نظر می رسه Memrise به عنوان آخرین راه حل قبل از نا امید شدنتون می تونه کمک زیادی کنه! حتی شاید به این نتیجه برسید که بهترین راه حل هم هست.

دسترسی همه جانبه!

Memrise یکی از معدود سیستم های آموزشیه که هم از طریق دسکتاپ (کامپیوتر و لپتاپ) قابل دسترسیه و هم اپلیکیشن. سایت Memrise مزیت هایی داره و معلم سخت گیرتری هم به نظر می رسه! جالب اینجاست که رتبه الکسای ممرایز در ایران قابل توجهه و ترافیک بازدید ما جز پنج کشور بالای دنیاست.Memrise ISIC

اپلیکیشن ممرایز تو این سال ها تونسته جوایز زیادی رو به خودش اختصاص بده. واقعاً هم حقشه!!! طبیعیه که این اپلیکیشن رو از اپ استور هم می شه دانلود کرد.

ورود و ثبت نام خیلی ساده

برای ثبت نام در ممرایز، مثل خیلی سایت ها و اپلیکیشن های دیگه، هم می تونید از حساب کاربری گوگل و فیسبوک استفاده کنید و هم از اول ثبت نام کنید. طبیعیه که از حساب کاربری تون همزمان می تونید روی دسکتاپ و موبایل استفاده کنید.

پشتیبانی از زبان فارسی و دوره های کاربردی

وقتی وارد سایت یا اپلیکیشن می شید، اول باید بگید به چه زبانی صحبت می کنید. قاعدتاً ما می گیم زبان فارسی. دوره هایی که به زبان فارسی وجود داره به شما نمایش داده می شه. از جمله مهمترین اون ها، لغات کتاب ۵۰۴ است. کتاب های مهم دیگه ای رو هم مثل ۱۱۰۰، تافل و … در زبان فارسی داره و همینطور یادگیری زبان های دیگه ای علاوه بر انگلیسی.

سیستم آموزشی فوق العاده

خوب تا اینجای کار رو که باقی سیستم ها هم داشتن! اما مهمترین مزیت ممرایز، اینه که هر قدر هم تنبل و بی حوصله باشید!!! لغت ها رو به شما یاد می ده.

اولش دو تا لغت رو همراه ترجمه بهتون نشون می ده، بعد یکی رو می پرسه. خوب. ساده است که! جواب می دید.

بعد یک لغت سوم رو همراه ترجمه نشون می ده … و ترجمه لغت دوم رو می پرسه. بعدش ممکنه بر عکس کنه و ترجمه رو نشون بده و بپرسه مربوط به کدوم لغته؟ و همینطور کم کم با شما مثل یه بازی جلو میاد.

اگر لغتی رو بلد باشید و چند بار درست جواب بدید، دیگه نمی پرسه تا مدت ها بعد. اما اگر یک بار لغت رو اشتباه جواب بدید! اون وقته که به شکل های مختلف از شما اونقدر می پرسه تا حفظش کنید!

همینطور شما می تونید برای به یاد سپردن لغت ها، از mem استفاده کنید. تصویری که تداعی اون لغت رو برای شما داره. یا تصاویری که دیگران برای این کار درست کردن ببینید!

یک رقابت جذاب و نفس گیر!

یکی از جذاب ترین ویژگی های ممرایز، اینه که در هر دوره آموزشی می تونید با دیگران رقابت کنید! در هر دوره ای افراد امتیازی دارن که به صورت هفتگی امتیاز همه صفر می شه! ولی خوب امتیاز کلی افراد هم باقی می مونه. می تونید تلاش کنید و در یک دوره پرطرفدار مثل ۵۰۴، امتیاز بالایی بگیرید و در جدول بدرخشید!

همینطور می تونید سایر دوستان تون رو در ممرایز ادد کنید و ببینید در مقایسه با اون ها چند امتیاز دارید و سعی کنید امتیاز بالاتر رو داشته باشید! خوب یکی از ویژگی های اعضای سازمان بین المللی دانشگاهیان اینه که سعی می کنن در همه چیز اول باشن!

سیستم های مکمل

بعد از ممرایز، می تونید برید سراغ سیستم های مکمل یادگیری زبان که گرامر، صحبت کردن و سایر توانمندی های لازم شما رو تقویت کنن. یکی از اون ها سایت EF است و دوره ۹۰ روزه آنلاین زبان انگلیسی. این دوره به صورت آزاد ۱۱۷ یورو هزینه داره که البته در صورتی که عضو سازمان ISIC باشید می تونید از اون رایگان استفاده کنید.

اگر هدف تون زبان انگلیسیه، بعد از یاد گرفتن لغت در Memrise و تکمیل مهارت ها در EF، بسته راهنمای آیلتس رو ببینید. البته این راهنما هم ۳۰ یورو هزینه داره که باز هم برای اعضای سازمان رایگانه!

 

 

 

 

 

1 نظر
  1. احسان می گوید

    زبان فارسی نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.