یادگیری زبان با تماشای فیلم

0

  تماشای فیلم به زبان انگلیسی یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی است. دلیل آن هم این است که زبان انگلیسی به‌کاررفته در فیلم‌ و سریال‌های انگلیسی به زبان انگلیسی‌ای که در واقعیت استفاده می‌شود خیلی نزدیک‌ است. علاوه بر این، به راحتی می‌توانید با تلفظ صحیح کلمات آشنا شده و مهارت لیستنینگتان تقویت شود.

 اما راهکارهایی وجود دارد که با رعایت نکردن آن، مهارت زبان شما تقویت نمی‌شود.

در ادامه به بررسی این راهکارها می‌پردازیم.

فیلم مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید

  همانطور که در مطلب قبلی ذکر کردیم، انتخاب ژانر مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. فیلم و سریالی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. چون بعدا قرار است با آن زیاد سر و کار داشته باشید. اگر انتخاب فیلم و سریال برای شما دشوار است ما برای شروع سریال دوستان یا friends را توصیه می‌کنیم.

فیلم مورد نظر را به چند بخش تقسیم کنید

 فیلم مورد نظرتان را به چند بخش تقسیم کنید. با این کار، خسته نشده و بهتر می‌توانید تمرکز کنید. برای مثال اگر فیلم شما یک ساعته است، آن‌را به دو قسمت نیم ساعته تقسیم کنید.

فیلم را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید

  تماشای فیلم با زیرنویس انگلیسی همانند گوش دادن آهنگ همراه با متن انگلیسی، از اهمیت زیادی برخوردار است. بخش اول فیلم را با زیر نویس تماشا کرده و در دفتری کلمات ناآشنا و جدید را یادداشت کنید. در مرحله‌ی بعدی سعی کنید معنی واژگان را حدس بزنید و اگر موفق نبود، از دیکشنری کمک بگیرید. سپس بعد از تمام شدن بخش، واژه‌گان را مرور کرده و سعی کنید معانی آن‌ها را بخاطر بسپارید. سپس همان بخش را اینبار بدون زیرنویس تماشا کرده و اینبار، به تلفظ کلمات دقت کنید. می‌توانید گام را فراتر گذاشته و با فیلم همراه شده و سعی کنید تلفظتان را به آن‌ها شبیه کنید.

پس از هر جمله فیلم را متوقف کنید

 این کار بنظر بسیار خسته کننده می‌آید. اما توجه داشته باشید که نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود. پس با جدیت این مرحله را دنبال کنید. پس از هر جمله فیلم را متوقف کرده و سعی کنید همان جمله را با تلفظ صحیح و همراه با تقلید لهجه‌ی بازیگر، ادا کنید.

وقتی یک بخش تمام شد به خود استراحت داده، سپس بخش بعدی را شروع کنید. بار دیگر تاکید می‌کنیم که این مرحله ممکن است خیلی طولانی باشد. اما هدف شما یادگیری و تقویت زبان است. پس صبور باشید و انگیزه‌ی خود را حفظ کنید.

اگر تمام این مراحل را طی کنید در عرض مدت زمان کمی، پیشرفت خود را حس خواهید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.