کرونا رحمت خداوند است یا عذاب؟

0

حتما می‌دونید که خداوند بنابر صفت رحمت خودش گاهی غافل‌ها را هوشیار می‌کند و گاهی هم بی‌تفاوت‌ها را حساس می‌کند!

توضیح اینکه در نظام خلقت خداوند متعال هیچ چیزی شر نیست و خداوند حکیم هرگز اراده‌ی خلقت چیزی به عنوان شر را ننموده است. بلکه نسبت ما با مخلوقات خداوند است که خیر یا شر بودن را تعیین می‌کند و اگر چیزی برای ما شر بود، شر (ظاهری) آن بسیار کم و خیر (واقعی) آن بسیار زیاد است. ممکن است که ویروس میکروسکوپی کرونا آسیب‌هایی به مردم برساند، ولی حتما دل‌ها را متوجه ذات اقدس خداوند متعال می‌گرداند.

گروه‌هایی که در ریشه کنی کرونا مؤثرند

از وظایف بسیار دقیق پیامبران الهی، راغب کردن مردم به نیایش و دعا است.

قرآن کریم می‌فرماید:

 “أدعونی أستَجِب لَکُم” (بخوانید مرا تا إجابت کنم شما را).

مؤمن هرگز دعایش رد نمی‌گردد. مگر اینکه خداشناسی او غبارآلود و پنهان باشد. که تعبیر به شرک می‌شود. و شرک آن است که کسی غیر از خداوند متعال را در عالم مؤثر بداند.  قرآن کریم می‌فرماید “و ما يُؤمِنُ أكثَرُهُم بِأللهِ إلّا و هُم مُشرِكونَ” (و اکثر مردم به خدا ایمان نمی‌آورند مگر آنکه ایمانشان آلوده به شرک است).

سختی‌های زندگانی انسان برای کنار زدن پرده‌های رقیق شرک، خیلی مؤثر است تا اینکه انسان باور کند که نظام خلقت بقدری دقیق و منسجم است که با یک ویروس نادیدنی تمام هفت میلیارد نفر را به چالش کشیده است. به راستی منشأ اثر کجاست؟

“ألَم يَکُ نُطفَةً مِن مَنيٍّ يُمنَىٰ” (آیا آدمی یک قطره‌ی آب نطفه‌ای نبود که در رحم ریخته شد؟) و یا “خُلِقَ إلإنسانُ ًَضَعیفاً” (إنسان ضعیف خلق شده است).

اولین گروه

اولین گروهی که شایسته است مشمول رحمت خاص خداوند قرار بگیرند پزشکان هستند که خداوند علم مبارزه با کرونا را به ایشان عطا کند. همانطور که قرآن کریم از قول پیامبر(ص) می‌فرماید: “رَبِّ زِدنی عِلماً” ( خدایا بر علم من بیافزا) و از طرف دیگر نیز فرموده: “و لَکُم فی رَسولِ أللهِ أسوَةٌ حَسَنَةٌ” (پیامبر شما الگوی خوبی برای شما است).

دومین گروه

دومین گروهی که انتظار می‌رود از لطف خداوند بهره‌مند گردند، مسئولین دولتی هستند. که با وجود کمبود امکاناتشان باید تقاضای کمک و إستعانت از خداوند متعال در یاری رساندن به مردم و تأمین نیازهای آنان داشته باشند.

سومین گروه

سومین گروه، بیماران و بستگان آنان هستند که دارای قلبی حزین و غمگین هستند که با دعای خود دریای رحمت خداوند را به خروش دربیاورند که خداوند متعال فرمود: “أنا عِندَ مُنکَسِرةُ قُلوبُهُم” (من نزد قلوب شکسته هستم).

چهارمین گروه

چهارمین گروه، کسانی هستند که بخاطر دفع خطر از خودشان که بیمار نگردیده‌اند شکرگذاری کرده و نیز برای رفع خطر از تمام مردم (خصوصا بیماران) دعا کنند. “و لَئِن شَکَرتُم لَأزیدَنَّکُم” (اگر سپاسگذار باشید بر نعمت‌های خودم بر شما می‌افزایم).

سخن آخر…

با دقت در آیات و روایات ذیل است که إمام حسن مجتبی(ع) فرمودند: من ضمانت می‌کنم اگر کسی خالصانه و موحدانه خداوند را صدا کند، حتما به اجابت خواهد رسید.
– “یا مَن إسمُهُ دوآءٌ و ذِکرُهُ شِفآءٌ” (ای کسیکه نامت دوآء است و یادت شفآء است).
– “یا مَن یَجعَلُ ألشِفآءَ فی ما یَشآءُ مِن ألأشیآءَ” (ای خدایی که در هر چه که بخواهی شفا قرار می‌دهی).
– “یا مَن وَسَعَ کُرسیُّهُ ألسَماواتِ و ألأرضَ” (ای خدایی که سیطره‌ی حکومتت آسمان‌ها و زمین است).

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.