چالش داریم چه چالشی!!!

0

چالش داریم چه چالشی!!!

اولین و مهم‌ترین چالش و مشکلی که اکثر انجمن‌های علمی دانشگاهی با آن روبه‌رو هستند، نوپا بودن این انجمن‌ها و تجربه کم اعضا است. در بسیاری از دانشگاه های ایران تشکلی به نام انجمن علمی وجود ندارد. درصورتی‌ که بودجه این تشکل به امور فرهنگی دانشگاه‌ها داده می شود. گاهی گروهی از دانشجویان فعال شروع به تأسیس انجمن علمی رشته تخصصی خود می کنند که اکثراً بی‌فایده است و فقط یک نام و تشکل، بدون کاربرد و برون داد ساخته می‌شود.

دومین چالش انجمن های علمی دانشگاهی

دومین چالش انجمن‌های علمی دانشگاهی کمبود بودجه یا نا-مشخص بودن میزان بودجه است. این مشکل گریبان گیر تمامی انجمن ها است و مشکلی که به اجبار با آن کنار می آیند.

سومین مشکل در انجمن های علمی

سومین مشکل در انجمن های علمی مربوط به اعضا است و آن هم ناآشنایی اکثر دانشجویان فعال، با سیستم ها و کارهای اداری است. این سیستم ها از پیچیدگی های خاص خود برخوردارند که دانشجو از این روند مطلع نیست.

 

چالش چهارم مربوط به مشخص نبودن جایگاه انجمن‌های علمی

چالش چهارم مربوط به مشخص نبودن جایگاه انجمن‌های علمی در چارت سازمانی بسیاری از دانشگاه‌هاست که در سال‌های اخیر با توجه به برنامه‌ریزی و توجه وزارت علوم به انجمن های علمی این روند کمی بهتر شده است.

 

پنجمین چالش محدودیت انجمن‌های علمی

پنجمین چالش محدودیت انجمن‌های علمی از نظر دامنه کاری است که این انجمن ها اصولاً محدود به دانشکده خود می شوند درصورتی‌که باید مانند رودی باشند که به دریا منتهی می‌شود، این مشکل باعث نبود محیط رقابتی در انجمن‌ها به خصوص انجمن‌های علمی دانشجویی می‌شود.

هفته آینده به صورت مختصر و مفید راهکارهایی برای حل این معضلات ارائه خواهیم کرد…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.