نکات لازم در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

0

دانشگاه فرهنگیان در سال‌های اخیر به یکی از دانشگاه‌های پرطرفدار به دلیل آینده شغلی که دانشجوهای آن دارند تبدیل شده است و حتی خیلی از رتبه برتر های کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی تجربی، ریاضی و انسانی تمایل دارند که در این دانشگاه تحصیل کنند. در ادامه نکات و اطلاعاتی که لازم است برای مصاحبه این دانشگاه بدانید را ذکر کرده‌ایم و این مطالب از تجربه مصاحبه چندنفر از متقاضیان این دانشگاه جمع‌آوری شده است.

انتخاب دانشگاه فرهنگیان و جایگاه آن در لیست انتخاب رشته شما

حتماً می‌دانید برای اینکه مجاز به انتخاب دانشگاه فرهنگیان شوید اول از همه باید حداقل تراز لازم را آورده باشید تا در کارنامه‌تان مجاز به انتخاب دانشگاهفرهنگیان شده باشید.

برای آوردن دانشگاه‌فرهنگیان در لیست انتخاب رشته بهتر است یک‌مقدار دقت کنید. چون در روز مصاحبه از شما پرسیده‌ می‌شود که دانشگاه فرهنگیان اولویت چندم شما بوده و این مساله برای مصاحبه‌کننده‌ها کاملاً اهمیت دارد. اگر قصد ۱۰۰ درصدی شما رفتن به دانشگاه‌فرهنگیان است، بهتر است که آن‌را در انتخاب‌های اول خود بیاورید و اگر نه،بهتر است که اول انتخاب‌هایی که تمایل و شانس قبولی بیشتری دارید را اول قرار داده و در ادامه دانشگاه‌فرهنگیان را انتخاب کنید.

چند رشته با یک مصاحبه

نکته مهم قبل از ادامه مطالب این است که فرض کنید شما دو یا سه رشته از دانشگاه‌فرهنگیان(مثلا دبیری ریاضی، دبیری فیزیک و آموزش ابتدایی) را انتخاب کرده‌اید. در هر حال اصلا فرقی ندارد که شما یک رشته دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده باشید یا بیشتر، در نهایت فقط یکبار در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شرکت می‌کنید.

مدارک لازم برای دانشگاه فرهنگیان

بعد از انتخاب رشته و زمانی که دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شدید، از طرف اداره آموزش و پرورش منطقه‌ تحصیل‌تان با شما تماس گرفته می‌شود تا برای پرکردن تعدادی فرم به آنجا بروید. در فرم یکسری اطلاعات معمول از شما خواسته می‌شود و همچنین اسامی دو نفر را به‌عنوان معرف از شما می‌خواهند و این دو معرف بهتر است که از دبیران و کادر مدرسه محل تحصیل‌تان باشد.

برای اینکه در روز مصاحبه استرس نداشته باشید و یا با نقص مدارک مواجه نشوید بهتر است که مدارک زیر را از روز قبل از مصاحبه، آماده کنید:

۱-اصل شناسنامه و ۲ کپی از آن (اگر توضیحات دارد از آن هم کپی گرفته شود)

۲-اصل کارت ملی و کپی پشت و رو

۳-شناسنامه پدر و مادر و کپی از هر کدام

۴-کارت ملی پدر و مادر و کپی از هرکدام

به همراه داشتن مدارکی که در ادامه گفته می‌شود، امتیاز مثبت برایتان محسوب می‌شود:

۱-کپی و اصل تمام تقدیرنامه‌هایی که در دوران تحصیل گرفته‌اید

۲-کپی و اصل مدرک حفظ قرآن (حتی نیم جزء)

۳-اصل و کپی گواهی یا تقدیرنامه شرکت در المپیادها

۴-اصل و کپی کارت عضویت در بسیج(چه عادی و چه فعال)

۵-اصل و کپی مدرک زبان معتبر(بیشتر برای متقاضیان دبیری زبان انگلیسی و عربی)

۶-کپی حکم(برای متقاضیانی که والدین فرهنگی دارند)

البته در خود واحد دانشگاه مکانی هست که شما بتوانید کپی از مدارک بگیرید ولی خب بخاطر شلوغی و یا پیش بینی سایر اتفاقات بهتر است که از قبل فکر همه جا را کرده باشید.

پوشش روز مصاحبه

دختران پوشش ساده و با آرایش کم و همراه با چادر داشته باشند و آقا پسرها هم پیراهن با شلوار کتان یا پارچه‌ای یک پوشش مناسب در نظر مصاحبه کننده هاست. کلا لباس شما نباید عکس و نوشته‌های عجیب و غریب داشته باشد و شلوارهای زاپ دار و کوتاه و گشاد و تنگ و … توصیه نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.