نکات رفتن به جلسه کنکور!

0

الان که خیلی‌ها این تیتر را می‌خوانند با خودشون: مگه سر جلسه کنکور رفتن هم نکته داره‌؟

خب باید بگم اگه از دانشجوها بپرسید چجوری سر جلسه کنکور رفتی یکسری‌ها خاطراتی را تعریف می‌کنن که غیر‌قابل‌باور هست احتمالا. ولی خب واقعی!

من سحرعبدالمالکی و در حال حاضر دانشجو هستم و تجربه آزمون کتکور رو دارم. می‌خوام از تجاربم و نکات رفتن به جلسه کنکور براتون بگم.

حالا واقعا رفتن سر جلسه کنکور آداب خاصی دارد؟ خب چیزی که یک قانون کلی و خاص و ثابت باشه که نه ولی رعایت یکسری موارد باعث میشه که سر جلسه کنکور یا کلا امتحاناتتون احساس راحتی بیشتر و استرس کمتری رو داشته باشید.

البته بگم که اغلب این نکات را خودتون هم می‌دانید و اغلب هم هیچکدام را رعایت نمی‌کنیم!! مثلا خودم شخصاً ۹۰ درصد اوقات به این نکته مهم که حداقل قبل از امتحان ۵ ساعت بخوابم. اما اکثرا یجوری برنامه‌هامو پیش میبرم که خب وقت برای خواندن و مرور کم هست و آدم مجبور میشه بیدار بمونه و نتیجه‌اش میشه خستگی، کسل و بی‌حواس بودن سر جلسه امتحان.

حالا نکاتی را بگیم که اسم اون‌ها “آداب رفتن سر جلسه کنکور و امتحان” هست‌:

۱.به اندازه بخوابید‌‌

خوابیدن آن هم به اندازه‌ی کافی در شب قبل از امتحان خیلی خیلی مهمه. البته این به این معنی نیست که حتما شب قبل امتحان ساعت ۹ شب بخوابید و صبح ساعت ۶ یا ۷ بیدار یشید، این حرف یعنی سعی کنید شب قبل از امتحان حتماً‌ حتماً حداقل ۵ ساعت بخوابید. چون مغز به این تایم احتیاج داره تا مطالب کاملا در حافظه ثبت بشوند و مغز استراحت کند و بدن هم به قول معروف رفرش بشود.

۲.حتماً صبحانه بخورید

خوردن صبحانه از ضروری‌ترین کارهای‌ قبل از رفتن سر جلسه کنکور و امتحان است. حتی اگر عادت ندارید به خوردن صبحانه‌، ‌حتماً یکی دو لقمه صبحانه بخورید.

۳.حتماً ناهار بخورید

البته این همون حتماً صبحانه بخورید هست و برای کسایی هست که بعد ‌از ‌ظهر امتحان دارند. البته نکته مهم اینکه سعی کنید برای ناهار غذاهای سنگین نخورید و ماست و دوغ هم همراه غذا اصلاً نخورید که باعث خواب‌آلودگی سر جلسه امتحان نشود.

۴.حتما شیرینی همراه خود داشته باشید

برای امتحان‌های طولانی یکی از واجبات همراه داشتن آبمیوه، شیرینی، کیک،کلوچه، شکلات و کاکائو که البته بهتر این که اگر می‌خواهید کاکائو همراه خودتان سر جلسه کنکور یا امتحان ببرید از کاکائو های بالای ۵۰ درصد استفاده کنید.

اگر داوطلب کنکور هستید حتماً حتماً شربت شیرین خنک فراموش نشود(البته خیلی هم بیش ‌از ‌حد شیرین نباشد.)

چون ممکن است سر جلسه به‌جای کیک و ساندیس،آب معدنی و کیک بهتون بدهند که آب معدنی هم معمولا گرم خواهد بود(کنکور سراسری ۹۶ که اینجوری بود وضعیت).

۵.دقیقه های پایانی قبل از کنکور و امتحان وقت مناسبی برای خواندن و یادگرفتن مبحث جدید نیست

حتما ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت قبل از امتحان دیگر به فکر یادگرفتن مبحث جدید نباشید.این دقیقه‌های آخر مخصوص دوره مطالب در ذهن خودتان و آماده کردن خودکار و مداد و ماشین حساب، چک کردن کارت ورود به جلسه و …  برای آماده شدن و دور کردن استرس است.

در آخر اینکه آداب رفتن به جلسه کنکور و امتحان اصلاً سخت و عجیب نیستند ولی با رعایت کردن اکثر آن‌ها باعث می‌شود که در روز کنکور استرس کمتری داشته باشید.

برای آمادگی بیشتر و خواندن نکات رفتن به جلسه کنکور و پس از جلسه و انتخاب رشته در کنکور سراسری حتما کیلیک کنید و این مطالب رو بخونید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.