معرفی کتاب “زبانِ بدن”

0

چگونه می‌توان حرف دل نزدیکان خود را فهمید؟
چگونه می‌توان خود را دوست داشتنی‌تر ساخت؟
چگونه می‌توان مذاکره‌ای موفقیت آمیز داشت؟ و حتی در بازی‌ با دوستان خود عملکرد بهتری داشت؟

پاسخ این سوال‌ها در کتاب زبانِ بدن بسیار مفید است.

برای معرفی زبانِ بدن باید گفت ،در دنیای کنونی اطلاعات اهمیت بسزایی دارد. بهتر است از آن به عنوان بشکه‌های دیتا نام ببریم چون به اندازه‌ی نفت ارزشمند و تعیین کننده هستند. انسان‌ها به تجربه یاد گرفته‌اند که برای دریافت اطلاعات از دیگران، اصوات را به خوبی بشنوند اما بهتر است بدانید که این فقط قسمتی از ماجرا است.

کافی است به این بیاندیشید که سال‌هاست از شنیدن کلام‌هایی که به صورت تصویر هستند (از جنس صوت نیستند) غافل بوده‌اید و حال آنکه طبق تحقیقات، دنیای تعامل انسانی سرشار از بشکه‌هایی از اطلاعات بوده که به صورت غیرکلامی بیان می‌شوند.

اگر شما از همسرتان، همبازی، شریک کاری و حتی مشتری خود اطلاعات بیشتری داشته باشید توانایی شما در متقاعد کردن و یافتن مسیری کوتاه‌تر برای رسیدن به اهدافتان بشتر خواهد شد و این قدرت اطلاعات است.

کتاب “زبانِ بدن” شامل هفده فصل است که به صورت جامع با ارائه‌ی تصاویر و مثال‌های کاربردی هر آنچه که شما در مورد این زبان قدرتمند باید بدانید را پوشش می‌دهد. اهمیت دانستن این نوع زبان در آن است که انسان‌ها اغلب آنچه می‌گویند با آنچه که در ذهن دارند متفاوت است. با بکار بردن راهکارهای این کتاب می‌توانید در تعامل خود تاثیر گذار باشید و هر آنچه که از آن به عنوان بازی یاد می‌شود را فتح کنید. چه بازی فروش و مذاکره باشد و چه بازی زندگی …
از شما دعوت میکنم در قلمرو این کتاب زیبا حتما قدری به گشت و گذار بپردازید.

قسمتی از مقدمه‌ی آلن پیز

زمانی که من برای اولین بار در یک سمینار در سال ۱۹۷۱ مطلبی راجع به «زبان بدن» شنیدم، آنقدر هیجان زده شده بودم که مشتاقانه می‌خواستم بیشتر یاد بگیرم. سخنران راجع به بعضی تحقیقاتی که توسط پروفسور رِی بردویستل در دانشگاه لوئیس ویل انجام

گرفته بود صحبت کرد و اینکه این تحقیقات نشان داده که بیشترین ارتباطات انسانی بیش از هر شیوه دیگری بوسیله علائم، حالت‌ها و حرکات و فواصل انجام می‌گیرد. در آن زمان، چند سالی بود که من به عنوان یک فروشنده پورسانتی مشغول به کار بودم و چندین دوره آموزشی در زمینه شیوه‌های مختلف فروش گذرانده بودم، اما در هیچ یک از این دوره‌ها مطلبی راجع به جنبه‌های غیرکلامی یا پیامدهای برخوردهای رودرو به میان نیامده بود.

عنوان: زبان بدن
نویسنده: آلن پیز
ترجمه: سعیده زنگنه
قیمت: ۲۷/۰۰۰ تومان (در لحظه نگارش این مقاله)

نسخه الکترونیک این کتاب از انتشارات دیگر در فیدیبو موجود است که هم ارزان‌تر است و هم به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
برای اطلاعات تکمیلی در مورد زبان بدن حتما سخنرانی ایمی کادی استاد دانشکده کسب و کار هاروارد را در تد مشاهده کنید. این سخنرانی در میان پر بازدیدترین ویدیوهای تد تاک، رتبه دوم را در جهان دارد.

برای دیدن سایر کتاب های معرفی شده کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.