قیمت زندگی برای شما چنده؟

0

یعنی چی این سوال؟

برای قیمت زندگی خودتون تونستین یک جواب واضح و صریح به این سوال بدید‌؟

بیاین کمی مفصل‌تر درباره‌اش حرف بزنیم‌.

برای آینده و ۱۰ سال دیگه زندگیت برنامه و هدفی داری؟ برنامه‌ای داری که اگر ۱۰ سال دیگه به جایی رسیدی بگی این همون جایگاهی در زندگی بود که هزینش رو دادم‌؟

در واقع قیمت زندگی همان تلاش‌ها و راه‌هایی هست که برای رسیدن، رفتی.

با یک مثال توضیح میدم.

فرض کنید که تصمیم گرفتین تا ۵ سال دیگه در آزمون آیلتس شرکت کنید. نمره‌ی مطلوبتون هم ۸ هست. الآن هم سطح زبان متوسط یا ضعیفی دارید.‌ این شد هدف و حالا قیمت رسیدن به این هدف چیه؟ ‌

اول اینکه باید برای رسیدن به هدف برنامه‌ریزی کنید تا زحمتی که می‌کشید هدر نره‌. برای مثال، من اینطوری برنامه میچینم. اول به یک آموزشگاه عادی که نزدیک خونه خودمون هست میرم. تقریبا یک سال که سطح زبانم یکی دو لول بالاتر بره. بعد آموزشگاهم رو عوض می‌کنم. بعد به دنبال یک آموزشگاه بهتر که کمی هم دورتر از خونمون هست میرم. اونجا بعد از مشاوره با اساتید و سوپروایزر آموزشگاه و گفتن هدفم با راهنمایی آن‌ها کلااس و کتاب انتخاب می‌کنم. در نهایت سطح زبانم رو تقویت می‌کنم. در کنارش هم از راه‌های تقویت زبان مثل دیدن فیلم و گوش کردن به موسیقی استفاده می‌کنم. در نهایت در آزمون آیلتس شرکت می‌کنم. امیدوارم نمره مطلوبم رو هم بگیرم.

من به این هدف مطمئنم چون قیمتی را براش پرداخت کردم. ‌بهایی که پرداخت کردم اون پول کرایه رفت‌و‌آمد، شهریه کلاس‌ها و مهم‌تر از همه ۵ سال زمانی که برای یاد گرفتن و تمرین کردن و رفتن به کلاس‌ها صرف کردم، هست. قیمتی که من پرداخت کردم به نظرم ارزشش رو داشت. چون من رو به هدفم رسونده. البته اینم باید در نظر گرفت که ممکنه اشتباه هم داشته باشیم. اینجوری برای ضررمون هم هزبنه کردیم. مثلا اون آموزشگاه نزدیک خونه که یکسالی قرار شد برم، ممکنه آموزشگاه خوبی نباشه و بدتر پسرفت هم کنم!!!!!!

فکر می‌کنم که با معنی و اهمیت قیمت زندگی آشنا شدید. حالا دوباره به سوال «قیمت زندگیت چند؟» با تامل بیشتر و دقت حساب‌شده‌تری جواب بدید. همچنین براش برنامه‌ریزی کنید.

امیدوارم برای زندگیتون قیمت خوبی بزارین!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.