فیزیک پیشه‌های کارآفرین

0

درحالی‌که قرار گرفتن در مسیرهای شغلی عادی برای اکثر فیزیکدانان بسیار سخت است، اما آن‌ها نمی‌دانند که می‌توانند در زمینه کارآفرینی فرصت‌های عظیمی پیدا کنند. کسانی که فیزیک مطالعه می‌کنند، آموخته‌اند که در مقیاس‌های ناشناخته درمورد دنیای تجارت فکر کنند.

فیزیکدانان با مقیاس‌ها و اندازه‌های مختلفی از طول پلانك ( بسیار كوتاه) گرفته تا مگاپارسك (بسیار بلند، حدود ۳ سال نوری) سروکار دارند. مشاهده سودهای معمولی در کسب‌وکارهای مختلف برای فیزیک پیشه‌هایی که چندین سال با چنین اعداد و ارقامی سروکار دارند، بسیار خسته‌کننده به نظر می‌رسد. مثلاً، تصور کنید سود ۱۵ درصدی برای تولید یک محصول و پیشی گرفتن از رقبا، در ذهن یک فیزیکدان تا چه حد پیش‌پا افتاده است.

کارآفرینان و فیزیکدانان باهم یک وجه تشابه دارند و آن این است که هر دو توانایی دیدن رویدادها را از بالا دارند.

کارآفرینان به مسائلی همچون پیش‌بینی این‌که آیا نیمی از مصرف‌کنندگان، حاضر به خریداری محصولی که ۱۵٪ بهتر از محصول رقباست یا خیر فکر می‌کنند.

حال دیدگاه فیزیکدانان کارآفرین با کارآفرینان معمولی کاملاً متفاوت است، آن‌ها به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند چیز کاملاً جدیدی تولید کنند که ۱۰،۰۰۰ برابر بیشتر از محصول رقبا فروخته شود.

موفق‌ترین فیزیک پیشه کارآفرین

معروف‌ترین فیزیکدان کارآفرین، ایلان ماسک است که با مدرک فیزیک از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شد و سال‌ها بعد ماشین سدان مدل (S (Model S sedan) را روانه بازار کرد. این ماشین بالاترین امتیاز در نظرسنجی مصرف‌کنندگان را کسب کرد. درحالی‌که این اتومبیل ۱۰،۰۰۰ برابر بهتر از سایر رقبا نیست، اما طراحی آن به نحوی بود که ۱۰،۰۰۰ بار احساس بهتری در مردم ایجاد می‌کرد. ایلان ماسک به‌جای این‌که فقط در رقابت ۱۵درصدی از محصولات مشابه رقبا، بهتر باشد، استانداردهای جدیدی را در خودروسازی طراحی و مطرح کرده است. او بسیار بر تولید اتومبیل‌های خودران اصرار دارد و همین امر موجب بخشی از موفقیت‌هایش شده است. به یاد داشته باشید، ایلان ماسک ذاتاً یک فیزیکدان است، ازاین‌رو باید افکار و تصوراتش هم با کارآفرینان دیگر متفاوت باشد. فیزیکدانان و فیزیک پیشه‌ها، یاد گرفته‌اند که به‌صورت نمایی (exp) فکر کنند، نه به‌صورت خطی. آن‌ها تصویر بزرگ‌تری از رویدادها را می‌بینند و قادرند شرایط و چالش‌های موجود در سیستم‌ها را به‌صورت کامل مشاهده و به همین ترتیب چالش‌های رقابتی را پیش‌بینی کنند. این همان چیزی است که در قلب هر کارآفرینی وجود دارد. آن‌ها همیشه وضع موجود را زیر سؤال می‌برند و بهترین گزینه‌ها را کشف می‌کنند، کارآفرینان فیزیکدان همیشه گزینه‌های نمایی (exp) و خلاقانه‌تری انتخاب می‌کنند که در لحظات حساس می‌توانند بازی را تغییر می‌دهند.

منبع: https://www.hub101.org/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.