فواید ورزش کوهنوردی برای دختران

0

کوه‌ها همواره مظهر استقامت و مکان پاک و مقدس وحی بوده است. کوهنوردی یکی از رشته‌های برتر ورزشی می‌باشد که به‌دور از هیاهو و سر وصدای جوامع شهری به انسان می‌آموزد، در محیط پاک و زیبای کوهستان چگونه زندگی کند.

 

کوهنوردی یکی از ورزش‌ها یا از جمله تفریحات سالم است و می‌تواند به صورت راهپیمایی، کوه‌روی، کوه‌پیمایی و صعود به قلل مختلف ویا صخره‌نوردی انجام گیرد.

رویکرد دختران و زنان در سال‌های اخیر کشورهای جهان به طور چشمگیری افزایش یافته پیدا کرده است. و در زمینه‌ فعالیت‌های ورزشی برای آنان تنوع زیادی به‌وجود آمده است.

زنان نیمی از افراد جامعه تشکیل داده و با توجه به افزایش مسئولیت‌های آن‌ها در جامعه امروز و زندگی ماشینی به‌نظر می‌رسد که عدم تحرک بیش از هر زمان دیگری سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند.

دختران تمایل بیشتری به کارهای گروهی دارند و این تمایل با نفس کوهنوردی که ورزش گروهی و دست جمعی هم راستا است.

کوهنوردی

کوهنوردیبانوان به‌دلیل آناتومی خاصی که از نظر استخوان‌ها و عضلات نسبت به مردان دارند، نیاز بیشتری به برخی از ورزش‌ها از جمله کوه‌پیمایی و پیاده‌روی دارند. خانم‌ها به دلیل آناتومی خاصی که دارند، تنها ۶۵ درصد قدرت بدنی مردان را دارا هستند، که از این میزان بیشتر در اندام‌های تحتانی آنان است به این معنی که آن‌ها قوی‌تر نسبت به مردان است.

کوهنوردی یکی از مفیدترین ورزش‌هایی است که سیستم عصبی، اسکلتی بدن دختر خانم‌ها و خانم‌ها را تقویت می‌کند زیرا در جریان کوهنوردی بر میزان برون‌ده قلبی افزوده خواهد شد و مقدار خون در عضلات افزایش می‌یابد. همچنین ورزش کوهنوردی برای خانم‌ها که به‌دلیل مسائل باردارشدن و زایمان مقداری از کلسیم بدنشان به جنین متنقل شده و مستعدتر به بروز درگیری‌های استخوانی و آرتروز در میان‌سالی هستند، جلوگیری می‌کند.

 

فواید کوهنوردی

ورزش کوهنوردی سبب می‌شود چربی‌های سطح روده‌ها ذوب شده و از طریق تولید حرارت و تعریق از بدن خارج شوند و ذرات چربی که دردرون عروق رسوب می‌کند به حرکت درآیند و احتمال بروز بیماری‌هایی چون چربی خون، فشار خون و بیماری نقرس به حداقل ممکن برسد.

 

 

فواید ورزش

مناسب ترین برنامه کوهنوردی آن است که در ایام تعطیل هفتگی به تپه‌ها و کوه‌های کم ارتفاع با همکلاسی‌هایشان کوه‌پیمایی کنند. اما هنگام کوه‌نوردی همیشه خطر در کمین است. لازم است توصیه‌های ایمنی را رعایت کنید:

 

وسایل و تجهیزات و البسه مناسب و استاندارد تهیه کنید برخی از این وسایل عبارت اند از:

۱- کفش مخصوص کوه

۲-کوله پشتی

۳-دستکش

۴-جوراب کلفت

۵-کلاه مناسب فصل

۶-فلاسک چای

۷-کیسه خواب

۸-بطری آب

۹-وسایل شخصی مانند قاشق و چنگال

۱۰-چراغ قوه و…

 

وسایل لازم کوهنوردی
وسایل لازم

برای کوهنوردی همیشه با راهنمایی، ارشاد و یا به همراه داشتن یک مربی اقدام کنید.

هیچ‌گاه تنها اقدام به انجام این روش نکنید.

ورزش کوهنوردی همیشه به طور گروهی و مخصوصا شما دانشجویان با همکلاسی‌هایتان اقدام به کوهنوردی کنید.

 

 

تاثیر ورزش در کاهش افسردگی دانشجویان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.