بعد از کنکور چه باید کرد؟

0

برخلاف تصور بعد از گذراندن آزمون کنکور نباید منتظر اعلام نتایج آن بود!

بعد از کنکور ، لازم است شرکت‌کنندگان برای آگاهی از مراحل پس از اعلام نتایج اقدام کنند و تصمیم‌هایی را بگیرند. در اصل کنکور متشکل از ۲ بخش سرنوشت‌ساز است. بخشی از آن زمانی است که طی ۴ ساعت با شرکت در آزمون آن را رقم خواهید زد. اما بخش دوم زمانی است که کارنامه را دریافت کردید و باید بادانش کافی و تبحر خاصی که مشاوران سازمان بین‌المللی دانشگاهیان به شما خواهند داد، آن را رقم زنید.

در این مسیر ابتدا لازم است، فرد هدف خود را از رفتن به دانشگاه مشخص نماید تا نتیجه آزمون کنکور منجربه سردرگمی و اشتباه وی نشود. برخی هدفشان از رفتن به دانشگاه، ادامه تحصیل در رشته یا سلسله رشته‌های خاصی است و در غیر این صورت تمایل و انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل و دانشجو شدن ندارند. برخی نیز هدفشان تنها ورود به فضای دانشگاه و دریافت یک مدرک مثلاً لیسانس است.  و برایشان رشته و حتی شاید برند دانشگاهی ملاک نباشد. این مسئله‌ای است که حتی پیش از کنکور و انتخاب رشته باید به آن اندیشید. پیش از آن‌که نتایج کنکور شما را تحت کنترل خود درآورند.

 پیشنهاد ما به شما پس از دیدن نتیجه کنکور این است:

نپرسید که با این رشته کجا قبول می‌شوم!! بلکه بپرسید:

                                     چگونه با این رتبه می‌توانم در بهترین رشته و دانشگاه ممکن قبول شوم؟؟!

 

از طریق وبلاگ سازمان بین المللی دانشگاه طی چندین پست با زبانی ساده قصد داریم تا راهنمای گام‌به‌گام انتخاب رشته در تمامی رشته‌های موجود را برایتان قرار دهیم. با بهره‌گیری از این راهنما با انتخاب رشته آشنا شده و بدون پرداخت هزینه‌ای اضافی، خود به انتخاب رشته‌ای دقیق و جامع دست زنید. چراکه بیش از ۹۰ درصد مشاوران تحصیلی از طریق فرمولی از پیش تعیین‌شده و یکسان برای همه مراجعان نسخه‌هایی مشابهی می‌پیچند. و با نادیده گرفتن ظرفیت‌های وجودی فرد و شرایط وی، منجر به اتلاف غیر قابل بازگشت عمر داوطلب می‌شوند. مسله‌ای که سال‌هاست شاهد آن در دانشگاه‌ها هستیم. این در حالی است که فاصله شما با بسیاری از آن‌ها تنها ۱ گام  است. گام «دانستن» . برای دانستن هر یک از موارد زیر کلیک کنید:

 

راهنمای انتخاب رشته تجربی ریاضی و  انسانی

مقایسه انواع دوره‌های آموزشی (روزانه، شبانه و ….)

مقایسه انواع روش‌های پذیرش

اجزای اصلی کارنامه کنکور

مقایسه انواع دانشگاه‌ها

سهمیه‌ها

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.