معرفی سازمان ISIC

0

سازمان ISIC به‌عنوان یک نهاد غیرانتفاعی و مرکز مدیریت کارت‌های بین‌المللی دانشگاهیان در سراسر جهان شناخته می‌شود. کارت‌های ISIC و ITIC تنها کارت‌های شناخته‌شده بین‌المللی پیرامون احراز هویت جامعه دانشگاهی هستند.

این سازمان در سال ۱۹۵۳ تأسیس شده و در حال حاضر در بیش از ۱۳۵ کشور دنیا نسبت به صدور کارت‌ها اقدام می‌نماید و سالانه بیش از ۵ میلیون کارت برای متقاضیان دانشگاهی صادر نموده و خدمات گردشگری را برای ایشان تسهیل می‌نماید.

این کارت‌ها منحصر به جامعه خاصی از افراد دانشگاهی نبوده و برای تمامی دانشجویان و اعضای هیات علمی واجد شرایط، صرف‌نظر از ملیت، نژاد، جنسیت و یا مذهب با قیمتی مناسب عرضه می‌شود.

هدف سازمان

این سازمان در تلاش است تا از طریق طیف گسترده‌ای از فرصت‌های موجود برای دارندگان کارت، در جهت بهبود درک بین فرهنگی، افزایش فرصت‌های تبادل فرهنگی و آموزشی و تسهیل زندگی دانشجویی در سراسر جهان گام بردارد. در همین راستا، این کارت از سال ۱۹۶۸ مورد تائید و حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) قرار گرفته است. همچنین ISIC عضوی از کنفدراسیون جهانی سفرهای آموزشی (WYSE Travel Confederation) که سازمانی غیرانتفاعی در راستای ارائه خدمات مسافرتی به متخصصان پیشرو جهان است. این سازمان عقیده دارد بهترین ابزار برای تحقق مأموریت‌های متعالی از طریق توسعه گردشگری بین‌المللی است.

مقر مرکزی سازمان در آمستردام هلند بوده ولی قوانین، توافقنامه‌ها و دستورالعمل با ارجاع به قوانین اتحادیه اروپا و در موارد خاص کشور دانمارک تدوین و ابلاغ می‌شود.

کارت‌های ISIC و ITIC به جامعه دانشگاهی امکان می‌دهد تا در سراسر دنیا امکان اثبات هویت دانشگاهی خود را داشته باشند و از تخفیف ۱۲۵٫۰۰۰ مرکز در ۱۳۵ کشور دنیا بهره‌مند گردند و از این طریق، امکان گردشگری را برای متقاضیان با هزینه‌های پایین­تری فراهم می‌آورد. امروزه خدمات این کارت تنها به تسهیل مسافرت‌ها محدود نمی‌شود، بلکه دارندگان کارت امکان دسترسی به بیش از ۴۲٫۰۰۰ از انواع محصولات و خدمات مرتبط شامل امکان استفاده از نرم‌افزارها، دوره‌های آموزشی، خدمات علمی نظیر کنفرانس‌های بین‌المللی، فعالیت‌های ورزشی و سایر موارد را دارند. این کارت توسط دانشگاه‌ها، مؤسسات دانشگاهی، اتحادیه‌های دانشجویی، دولت‌های ملی، مؤسسات مالی و وزارتخانه‌های آموزشی در سراسر جهان شناخته‌شده است و مورد ارجاع است.

سازمان ISIC، مشتاق به ایفای نقش پشتیبان برای بهبود درک بین فرهنگی و افزایش فرصت‌های آموزشی برای همگان است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.