چگونه برای کارشناسی ارشد مطالعه کنیم؟

0

کارشناسی ارشد

خواندن دروس برای آمادگی آزمون کنکور کارشناسی ارشد، فنی است که هرکس در مورد آن نظری و شیوه ای دارد. اساسا با اینکه دستاوردهایی در زمینه شیوه و عملکرد مغز انسان در یادگیری و آموزش مطرح شده، خیلی از افراد بر شیوه های یادگیری شخصی خودشان تاکید دارند.

من در اینجا قصد دارم برخی از تجربه های عمده داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را به اشتراک بگذارم. بدیهی است که اعمال و نگرش‌ها منوط به همخوانی با تجربه و عملکرد افراد است و از شخصی به شخص دیگر می تواند متفاوت باشد.

اگر طی چند روز گذشته مصاحبه نفرات برتر کنکور ارشد ۱۳۹۷ را مطالعه کرده باشید متوجه یک موضوع در افراد برتر کنکور می شوید. موضوعی که بین همه آن‌ها مطرح است این هست که نیازی نیست مدت زمان زیادی را صرف کنکور ارشد نماییم. تنها کافی است مدت زمان کمی حدودا ۶ ماه به صورت متمرکز وقت بگذارید و به صورت هدفمند منابع معتبر و مورد نیاز رشته خود را مطالعه نمایید.

آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد:

      ۱٫ گام اول داشتن آمادگی ذهنی و روانی

در قدم اول که بسیار مهم و تعیین کننده است، داشتن آمادگی ذهنی و روانی برای این آزمون هست. به عبارتی دیگر داشتن اعتماد به نفس کافی برای شروع و شرکت در این آزمون تحصیلی است.

      ۲٫ گام دوم داشتن برنامه دقیق و مدون

گام دوم که مهم‌ترین گام در هر کنکوری است، برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده و مدون برای درس خواندن و قبولی در کنکور ارشد می‌باشد. همان‌طور که می دانید یک برنامه‌ریزی دقیق کلید موفقیت در هر کاری به خصوص کنکور می باشد.

      ۳٫ گام سوم تهیه منابع معتبر

گام سوم و نهایی تهیه جزوات و کتاب هایی که به‌عنوان منبع در کنکور ارشد استفاده می شوند خواهد بود. شما می توانید برای جمع آوری منابع از متقاضیان دوره گذشته کنکور یا استادان مربوطه کمک بگیرید.

در انتها باید تاکید و یادآوری کنم که برای ارزیابی و آنالیز خود می توانید از کتاب های معتبر تست زنی استفاده کنید. منبع مناسب تر و به روزتر برای تست زدن استفاده از کنکورهای ادوار گذشته است.

در نهایت پس از اتمام کنکور به مطالعه پست‌هایی راجع به چگونگی انتخاب رشته   و تبدیل رتبه به قبولی در بهترین دانشگاه ممکن با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی در همین وبلاگ بپردازید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.