۴ نکته کلیدی که هر دانشجوی مهندسی کامپیوتر باید بداند!

0

دانشجویان مهندسی کامپیوتر با انبوهی از اطلاعات و درس‌ها و حوزه‌های مختلف مواجهند. با توجه به اهمیت روزافزونی که این رشته در شرایط فعلی جهان پیدا کرده است، دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند گاهی در تشخیص اولویت‌های دانستنی که در آینده به کار می‌آیند دچار سردرگمی می‌شوند. در ادامه ۴ نکته کلیدی که هر دانشجوی مهندسی کامپیوتر باید بداند مرور می‌کنیم:

  • ریاضیات بیش از آنچه فکر می‌کنید اهمیت دارد!

ریاضی از جهات مختلف همه‌ی آن‌چیزی است که در علوم کامپیوتر می‌خوانید! مهندسان نرم‌افزار ریاضیات را در جنبه‌های گوناگون محاسباتی هنگام کار روی الگوریتم‌ها یا در نظریه گراف به کار می‌بندند. افرادی نیز که بیشتر با مهندسی سخت‌افزار در ارتباطند نیز از ریاضیات به ویژه در زمینه طراحی مدارهای منطقی استفاده می‌نمایند.

  • شما بیش از یک کدنویس خواهید بود!

در سطح مقدماتی شما دیدگاه‌هایتان را در قالب کدهایی که می‌نویسید بیان می‌کنید. برای کسانی که زبان مشترکی با شما ندارند توضیحات لازم در مورد آنچه را نوشته‌اید، بیافزایید. همچنین الزامات، مشخصات، برنامه‌های آزمایشی و مواردی از این دست باید در ضمیمه کدهایی که می‌نویسید قرار داشته باشند. مهارت‌های مناسب نوشتاری کمک شایانی برای شما خواهد بود. در صورت لازم دوره‌های نگارش ویژه را بگذرانید تا با مهارت‌های این حوزه آشنا شوید.

Image result for computer code

  • از کاری که می‌خواهید انجام دهید مطمئن شوید!

بسیاری از دانشجویان‌ مهندسی کامپیوتر این رشته را انتخاب می‌کنند چون به بازی‌ها علاقه‌مندند. البته حوزه‌های شغلی جالب توجهی در عرصه بازی‌های کامپیوتر وجود دارد، اما باید توجه کرد که حوزه‌های جذاب و متنوع بسیار دیگری مانند بخش‌های فنی کامپیوتری، کدنویسی‌ها و برنامه‌نویسی‌های موبایلی، هنرهای گرافیکی، مدیریت کسب‌وکار و… نیز وجود دارند. اطمینان حاصل کنید علاقه اصلی شما فعالیت در کدام یک از این حوزه‌هاست؟

  • یک برنامه‌نویس حرفه‌ای شوید!

حتی اگر در زمینه سخت‌افزار قرار است مشغول شوید، بیش از دانستن درباره C++ یا جاوا درباره برنامه‌نویسی بیاموزید. به خصوص به یادگیری جنبه‌های تجاری برنامه‌نویسی نیازمند خواهید بود. این حوزه‌ها می‌تواند شامل تحلیل سیستم‌ها، پایگاه‌های داده‌، حوزه امنیتی و تهیه اسناد باشد. باید بیاموزید چگونه از زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی در صورت لزوم استفاده نمایید و به یک زبان خاص متکی نباشید. در صورت لزوم برای دوره‌هایی در این خصوص  ثبت نام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.