ساکن خوابگاه اگر هستید بخوانید

2

اگر ساکن خوابگاه هستید بخوانید؛

تعداد زیادی از داوطلبان منظر جواب کنکور و نتیجه‌ای مهم هستند که مسیر جدیدی را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد. تعدادی از آن‌ها در این مسیر ناچارند سر از خوابگاه در بیاورند و ساکن خوابگاه شوند. زندگی خوابگاهی راه و رسم خودش را دارد.

اگر شما هم از آن دست دانشجویانی هستید که قرار است قید شهر و خانه‌تان را بزنید و راهی شهری دیگر برای درس خواندن شوید، راه سخت‌تری نسبت به دانشجویانی که در شهر محل زندگی‌ شان درس می‌خوانند، پیش رو دارید. زندگی تنها، بدون پدر و مادر و هم‌ اتاق شدن با چندنفری که اصلاً آن‌ها را نمی‌شناسید، می‌تواند هم هیجان و هم دردسرهای خودش را به همراه داشته باشد.

در این مطلب به چند نکته در رابطه با خوابگاه و  زندگی خوابگاهی می پردازیم.

۱- به سر و صدا عادت کنید!خوابگاهی

اگر فکر می‌کنید که خوابگاه مثل خانه‌تان است و قرار است همه مراعات حالتان را بکنند که درس دارید، سخت در اشتباه هستید. این را باید بدانید که در خوابگاه به همراه شما چند دانشجوی سال اولی دیگر نیز حضور دارند که اتفاقاً بعضی‌هایشان هم خیلی پر سر و صدا هستند.
حواستان باشد که شما به عنوان یم فرد ساکن خوابگاه نمی‌توانید مدام با هم‌اتاقی‌تان که خروپف می‌کند دعوا کنید. یا مرتب مشت به دیوار اتاق کناری بزنید که سکوت را رعایت کنند.
توصیه می‌کنیم اگر از آن دست دانشجویان حساسی هستید که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید با این سروصداها کنار بیایید یک گوش‌گیر و چشم‌بند برای خودتان تهیه کنید!

۲- زندگی خصوصی ندارید

هر فردی می‌خواهد که زندگی خصوصی داشته باشد و این مسئله غیر قابل‌ اجتناب است، اما متأسفانه باید این را بدانید که اگر تصمیم دارید ساکن خوابگاه شوید، دور این زندگی خصوصی را یک خط قرمز بکشید چون داشتن یک زندگی خصوصی کاملاً محال است.
دانشجویان در خوابگاه علاوه بر اینکه در یک اتاق کنار هم زندگی می‌کنند، چه دلتان بخواهد و چه نخواهد اگر قرار است در خوابگاه زندگی کنید مجبور به این سبک زندگی هستید و در خوابگاه اتاق خصوصی و حمام خصوصی نداریم پس از حالا مدام به خودتان بگویید همین است که هست.

۳- باهم کنار بیایید

اولین توصیه‌ای که در زندگی خوابگاهی به شما می‌کنیم این است که خودتان را تافته جدا بافته ندانید. همه دانشجویانی که با شما ساکن خوابگاه هستند فارغ از هر نوع سلیقه و قومیت و ملیت دریک شرایط قرار دارند و این فرصت خوبی را به شما می‌دهد که با علایق و سلایق و ملیت‌های مختلف آشنا شوید.
اما توصیه ما به شما این است که تا می‌توانید صبور باشید و خودتان را درگیر بعضی از بحث‌ها و جدل‌های فرسایشی نکنید.
قبل از هر واکنشی، تمام جوانب کار را بسنجید. اگر در خوابگاه زندگی می‌کنید، مشاهده اندکی بی‌نظمی چیز عجیبی نیست.

خوابگاهی

فقط بهتر است یاد بگیرید همیشه و همه‌ جا آرامش خود را حفظ کنید.

۴- حتما آشپزی یاد بگیرید

غذا درست کردن یکی از چالش‌های بچه‌ های خوابگاهی است. سعی کنید همیشه کمی خوراکی در اتاقتان داشته باشید. البته بعضی از خوابگاه‌ها کار بچه‌ها را راحت کرده است و غذای حاضر و آماده در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، اما با این حال یکی از مهارت‌هایی که نیاز است این مدت تا قبل از رفتن به دانشگاه یاد بگیرد غذا درست کردن است. چون قطعاً روزهای زیادی را تجربه خواهید کرد که غذای سلف خوابگاه را دوست ندارید. در این مواقع چاره کار هنر آشپزی است.

۵- ارشد خوابگاه را بشناسید

هر خوابگاهی برای خودش یک ارشد دارد. ارشدی که می‌گوییم منظورمان دانشجوی ارشد نیست. بلکه کسی است که اوضاع خوابگاه‌ها را رصد می‌کند. ارشد خوابگاه از میان دانشجویان انتخاب می‌شود و معمولاً مسئولیت چند اتاق یا یک طبقه از خوابگاه را بر عهده دارد.
تلاش کنید با ارشد خوابگاه دوست باشید و خیلی در برابر او جبهه نگیرید، زیرا ارشد خوابگاه می‌تواند در گرفتاری‌ها و مشکلات از شما حمایت کند.

این‌ها تنها قسمتی از مشکلات زندگی خوابگاهی است، اما چیزی که باید آن را همیشه به خاطر داشته باشید درک درست و اصولی از یک اتفاق است. اگر شما درک منطقی از حوادث پیرامون‌تان داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید با مشکلات روبرو شوید.

در انتها توصیه میکنم این را به خاطر داشته باشید که اگر دانشجوی خوابگاهی هستید ناگزیرید چند سالی از عمرتان را در خوابگاه سپری کنید. پس می‌توانید با رعایت بسیاری از نکات این چند سال را به خاطره‌انگیزترین سال‌های زندگی‌تان تبدیل کنید.

جهت آشنایی با محیط خوابگاه پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونید: عکس‌های متفاوت و جذاب از زندگی خوابگاهی

2 نظرات
  1. Nazanin می گوید

    از مطالب جالب و کارآمدتون بی نهایت سپاسگذارم.ارزوی توفیق روز افزون رو براتون دارم⚘?

  2. بهنام می گوید

    مثل همیشه عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.