آرامش در انتخاب رشته و نقش آن در آینده

0

همانگونه که انتخاب رشته‌ی کنکور موضوع مهمی است و غفلت در آشنایی و کسب مهارت در آن می‌تواند بطور کلی مسیر زندگی و آینده‌تان  را تحت الشعاع قرار دهد، آرامش در انتخاب رشته و آینده نیز بسیار مهم است. آینده‌ای که ممکن است بهتر از انتظارتان و یا بدتر از آن رقم بوخورد. پس بهتر است به جای نشستن و واگزاری آینده به گذر زمان و قلم مشاوران پول دوست و نسخه نویس، بامطالعه مطالب مرتبط با انتخاب رشته در این وبلاگ که همگی به زبانی ساده و برای شما نگاشته شد‌ه‌اند، روزگارتان را با دستان توانا و ذهن مسلط بر روحیه خودتان ورق بزنید.

پیش از آنکه به سراغ سایر پست‌ها و اصل مطلب بروید توجه داشه باشید:

 

 اعلام نتایج کنکور(رتبه‌ها)

 

حفظ آرامش

 

 مطالعه و آموزش نحوه انتخاب رشته

انتخاب رشته

 

آرامش در انتخاب رشته

در انتخاب رشته‌ی کنکور  علاوه بر علاقه و استعداد به طور یقین رتبه ی کنکور عامل مهمی خواهد بود. گاهی اتفاق می‌افتد که رتبه‌ی کنکور شما با آن چیزی که انتظار آن را داشته‌اید زمین تا آسمان فرق می‌کند. همین مسئله موجب می‌شود، برای مدتی شما دچار سردرگمی و شوک شوید. اما چگونگی برخورد با آن و تسلط بر خود  و داشتن آرامش در انتخاب رشته در این موقعیت بسیار بسیار مهم است. چرا که اکنون زمان اندکی باقیست تا شما با داشته‌هایتان، چه کم و چه زیاد، چه قابل باور و چه غیر قابل باور، برای آینده و بهره‌برداری از ۱۲ سال تحصیل خویش با تمام قوا بیندیشید و عمل کنید. پس از گذشته‌ها درس بگیرید و برای آینده حرکت کنید.

 

آرامش در انتخاب رشته
آرامش در انتخاب رشته

منطقی آرام شوید

آیا مطمعن هستید که با این رتبه دیگر به رشته مورد علاقه‌تان نخواهید رسید؟؟

مطمعن نباشید! چرا که ما در سازمان بین‌المللی دانشگاهیان با استفاده از تجارب دانشجویان رتبه برتر و استعدادها درخشان سعی کرده‌ایم بهترین راه‌ها  را به شما معرفی کنیم تا غیر ممکن‌ها را ممکن کنید.

پش نگران اقوام و آشنایان و رتبه‌تان نباشید. جوجه‌ها را آخر پاییز باید شمرد!

 

 

پس بیایید و با خود بگویید: شرایط حال حاضر من به این صورت است. چگونه می‌توانم آن را به بهترین نتیجه ممکن تبدیل کنم؟

پاسخ: با آرامش در انتخاب رشته.

آرامش در انتخاب رشته بدین منظور نیست که شما هدف اصلی خود را فراموش کنید و روی آن تمرکز نکنید. اتفاقا انتخاب‌های دیگر شما هم می‌توانند به گونه‌ای باشند که در راستا و مرتبط با رشته‌ی مورد علاقتان باشد. بنابر این در آینده مب‌توانید تغییر مسیر به رشته‌ی مورد نظر را بدهید. اما تصمیم گیری صحیح در این موقعیت نیاز به مسلط شدن بر خود دارد. برایتان مثال واقعی از یکی از ده‌ها دوست را بزنم! دوست عزیزی که علاقمند به رشته داروسازی بود اما رتبه‌ی او کیلومترها با رتبه مورد نظر فاصله داشت… تنها کاری که کرد صبر بود و  فکر. در نهایت کاری که کرد ۴ سال تحصیل در رشته کشاورزی و گرایش گیاهپزشکی بود. زیرا او می‌دانست که در                                                                                   مقطع ارشد، امکان شرکت در کنکور داروسازی برای وی مهیا است!

 

 

آرامش در انتخاب رشته
آرامش در انتخاب رشته
در این راه خودتان سعی کنید تمرکز کنید و در خودتان جستجو کنید. (چون کسی بهتر از خودتان، شما را نمی‌شناسد.) اگر احساس سردرگمی کردید و نیاز به مشاوره داشتید از کسانی که شما را می‌شناسند یا آنقدر قابل اعتماد هستند که بخواهید سرنوشت زندگی خود را به آن‌ها بسپارید درخواست کمک نمایید.

در صورت نیازتان، ما در سازمان بین‌المللی دانشگاهیان نیز مشتاقانه به شما در انتخاب بهترین رشته ممکن کمک خواهیم کرد.

 

تفکر در مورد اینکه ماموریت و هدف خلقت شما در دنیا (یا به اصطلاح رسالت شما) چه می‌تواند باشد نیز به شما کمک می‌کند. چرا که ما معتقدیم هر انسانی برای هدف معینی خلق شده تا در آن بهترین خود را به دنیا عرضه کند.

گاهی نیز اگر در مسیری قدم گذاشتید که انتظار آن را نداشتید و آن را ناخوشایند می‌دانید چه بسا برای شما بهتر باشد و خیر آینده‌ی شما در آن باشد چراکه  بهترین‌ها در نزد خداست.

و در نهایت از رحمت خدا ناامید نشوید. اگر در شرایط فعلی ناراضی و ناراحت هستید به این تجربه ایمان داشته باشید، همانگونه که پس از هر شبی و تاریکی، روز و روشنایی وجود دارد، پس از هر سختی، آسانی هم هست.

 

حالا با تمام نیرو و انگیزه به سراغ سایر پست‌های مرتبط با انتخاب رشته بروید. کافیست کلیدواژه انتخاب رشته را در وبلاگ سرچ کنید.

انتخاب رشته

سازمان سنجش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.