چرا رزومه کاری حرفه ای بنویسیم؟

0

هر روز صدها آگهی استخدامی برای جذب هزاران نفر منتشر می شود. برای بعضی شغل ها، نیازی به سابقه کار تخصصی نیست. مثل نگهبان، پیک، آشپز و یا با کمی اغماض، منشی دفتر. اما برای باقی موارد که به عنوان کارمند یا کارشناس شناخته می شوند، رزومه کاری می خواهند.

با وجود اینکه رزومه کاری اهمیت فوق العاده زیادی دارد، اما هنوز هم بسیاری از جویندگان کار، از آن غافلند! در اینجا به ذکر برخی دلایل می پردازیم.

رزومه کاری : اولین عامل رد و قبول برای استخدام

در هر آگهی استخدامی، گفته می شود که رزومه تان را به این آدرس ارسال کنید. این آدرس ممکن است آدرس پستی، پست الکترونیکی یا در بدترین حالت شماره فاکس باشد. البته اخیراً شماره و آی تلگرام هم رایج شده است.

همزمان با شما، ده ها نفر دیگر هم رزومه خودشان را ارسال خواهند کرد. می دانید به طور میانگین چقدر برای دیدن رزومه تان وقت می گذارند؟ ۱۵ ثانیه! این بدان معناست که اگر رزومه شما استانداردهای اولیه را نداشته باشد، بلافاصله رد می شوید! چرا که به اندازه کافی رزومه استاندارد وجود دارد تا از بین آن ها، افراد را برای مصاحبه دعوت کنند.

رزومه کاری : شناسنامه شما در بازار کار

رزومه در بازار کار همچون شناسنامه معرف شماست! حتی اگر به دنبال استخدام شدن در جایی نباشید و بخواهید به عنوان یک فرد مستقل پروژه بگیرید. حتی در زمانی که می خواهید کسب و کار خودتان را معرفی کنید. پس تمام افراد خبره هم صاحب رزومه هستند!

هر قدر رزومه شما حرفه ای تر باشد، در بازار کار احترام بیشتری برای شما قائل می شوند. حتی اگر به دلیلی در مصاحبه استخدامی شما را پذیرش نکنند، رزومه شما برای فرصت های شغلی بعدی نزد کارفرما محفوظ می ماند.

رزومه ، تنها سند در اختیار کارفرما

ممکن است شما توانمندی های فوق العاده ای داشته باشید. روابط عمومی بسیار قوی، تخصص در زمینه فنی خاص و تسلط فوق العاده بر زبان خارجی. اما کارفرما تا پیش از جلسه مصاحبه هیچ کدام را نخواهد دید. تنها چیزی که در اختیار او قرار دارد، رزومه شماست! به همین خاطر، رزومه باید بیانگر تمامی پتانسیل ها و قابلیت هایتان باشد. در غیر این صورت، احتمال رفتن به مرحله بعدی (جلسه مصاحبه) بسیار اندک خواهد بود!

رزومه ، مجالی برای قدرت نمایی حرفه ای!

حرفه ای ترین ها، آن هایی هستند که رزومه خودشان را عرصه قدرت نمایی خود می کنند. این افراد تمام خلاقیت خود را در گرافیک رزومه، ادبیات مورد استفاده، قابلیت های Word و سایر ظرافت ها به کار می گیرند. به این صورت، رزومه گواهی حرفه ای بودن صاحب آن است! حتی در موارد استثنا اگر رزومه را خود فرد تنظیم نکرده باشد، نشاندهنده آن است که به یک فرد حرفه ای دسترسی نزدیک دارد!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.