هنر ، تحصیل و درآمدزایی:چند نکته کلیدی

0

هنر و تحصیل در این رشته حال و هوای خاص خود را دارد! دانشجویان هنر با وجود روحیه حساس و خلاق بیش از دانشجویان سایر رشته‌ها دغدغه درآمدزایی و پولسازی را دارند. به نظر می‌رسد دلیل اصلی این معضل فقدان یک گفتمان تجاری منطقی در این افراد در مورد کاری که انجام می‌دهند باشد. آیا راه‌هایی برای تقویت حضور آنها در بازار و افزایش درآمدزایی‌شان وجود دارد؟ بله! بد نیست نکات کوتاه اما مؤثر زیر را به کار بندند.

  • دانشجویان هنر نیازمند داشتن شبکه ارتباطی با هنرمندان، نویسندگان و خریداران آثار هنری هستند!

یکی از کلیدی‌ترین کانال‌های ارائه اثر، بازاریابی موفق برای تولید هنری و در نهایت افزایش فروش قرار گرفتن در معرض مشتریان است. اگر فکر می‌کنید یک تابلوی ارزشمند خلق کرده‌اید یا مجسمه‌ای دیدنی ساخته‌اید، باور داشته‌ باشید هیچ بازاریابی به اندازه توصیه کارشناس این رشته به فروش اثرتان کمک نمی‌کند.

  • تعادل میان تولیدات هنری و بودجه مورد نظرتان؛

صادقانه در نظر بگیرید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید چه نوع تولیدی، در چه مقیاس و گستره‌ای برای شما مناسب است؟ به عنوان فیلمساز آیا لازم است از فیلم کوتاه شروع کنید؟ به عنوان کارگردان تئاتر آیا می‌توانید از نمایش‌های کم‌هزینه‌تر با هزینه کم‌تر دکور آغاز کنید؟ و…

دانشجویان هنر

  • دانشجویی هنر؛ فرصتی برای کسب تجارب

بزرگترین اشتباه دانشجویان هنر می‌تواند این باشد که برای درآمدزایی منتظر اتمام دوره تحصیلی و کسب مدرک بمانند. در نظر بگیرید یک دانشجوی نقاشی با شور و شوق دانشجویی چه فرصت‌های جالبی برای برگزاری نمایشگاه، تجربه سختی‌های تولید و ارائه یک اثر هنری دارد. فرصت‌هایی برای شکست خوردن بدون ترس و واهمه! این کار شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد. در ابتدا ممکن است درآمدزایی کمی داشته باشید؛ یا اصلاً درآمدی کسب نکنید. اگر از دسته‌ای بودید که از این شکست‌ها ناامید نشوید و عبرت گرفت موفقیت‌های بزرگ در انتظار شماست.

  • تجربه مدیریت هنری در دوران دانشجویی

برای برخی دانشجویان مانند دانشجویان نقاشی یا کارگردانی، تجربه مدیریتی داشتن مثلاً برای اداره یک گالری یا اداره یک تیم تولید اثر هنری اهمیت بسیاری دارد. یکی از فواید دوران دانشجویی ورود به تیم‌های کاری در این حوزه‌ها، مدیریت آنها و کسب تجربه در این راستاست. ویژگی این دوره این است که گاهی می‌توان به واقعیت مانند یک بازی نگریست و بی ترس و واهمه در آن پیش رفت! شاید در آینده پس از دوران تحصیل دیگر فرصتی چنین در اختیار شما قرار نگیرد.

 

از این مجموعه مطالبی در مورد دانشجویان MBA ، پزشکی و… نیز منتشر شده است. همچنین برای دیدن مطالب دیگر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.
در قسمت نظرات بنویسید دانشجوی چه رشته‌ای هستید و دوست دارید در مورد کدام یک از رشته‌ها مطالبی مانند مطلب فوق بخوانید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.