چگونه پایتخت های تاریخی ایران را با کمترین ببینیم؟ + تصاویر

0

مسافرت … ایرانگردی … دیدن جاذبه های گردشگری ایران. شما هم اگر به این کلیدواژه ها! علاقه مندید، ممکن است بزرگترین مانع خود را هزینه های سفر بدانید. از طرفی تورهای گردشگری و لحظه آخری، ممکن است پوشش دهنده مقصد گردشگری شما نباشند.

در این نوشته، قصد داریم شیوه گردشگری کم هزینه بعضی جاذبه ها را به شما نشان دهیم.

شهر تاریخی تخت جمشید

تخت جمشید که به نام «پارسه» یا «پرسپولیس» هم شناخته می شود، نام یکی از شهرهای باستانی ایران زمین و پایتخت امپراتوری هخامنشیان بوده است.

تخت جمشید ISIC

قسمت هایی از این شهر تاریخی، همچنان پابرجاست و هر ساله میزبان بسیاری از علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران است.

تخت جمشید

تخت جمشید، در ۵۷ کیلومتری شیراز قرار دارد. هزینه یک اتومبیل دربست از مبدا شیراز به تخت جمشید حدود ۵۰ هزار تومان است.

تخت جمشید ISIC

برای بازدید کامل از تخت جمشید و همچنین نقش رستم و مقبره کوروش، پیشنهاد می کنیم که در هتل جهانگردی تخت جمشید اقامت داشته باشید. نرخ یک شب اقامت در این هتل ۱۸۷ هزار تومان است. البته اعضای سازمان بین المللی دانشگاهیان از ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در هزینه اقامت این هتل برخوردار می شوند و بین ۴۱ تا ۶۸ هزار تومان در هزینه مذکور تخفیف دریافت خواهند کرد.

هتل تخت جمشید

این هتل، در مجاورت تخت جمشید، از فضای زیبا و دلنشینی برخوردار است.

برای رفتن به شهر شیراز، از مبداء تهران یا سایر شهرها، می توانید از قطار استفاده کنید. هزینه بلیت قطار تهران-شیراز حدود ۷۵ هزار تومان است که البته اعضای سازمان بین المللی دانشگاهیان، از تخفیف ۵ تا ۳۰ درصدی رجا برخوردار می شوند.

غار علیصدر؛ یک جاذبه منحصر به فرد

در کنار انبوهی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در ایران، این شانس را هم داریم که یکی از معدود غارهای آبی جهان را در همدان ببینیم. همدان، هگمتانه، پایتخت تاریخی دیگر ایران.

غار علیصدر همدان ISIC

از مجموعه رشته آب های این غار، دریاچه بزرگی درون آن به وجود آمده است که سفر به درون آن را تنها با قایق میسر می سازد.

غار علیصدر همدان ISIC

غار علیصدر در ۷۰ کیلومتری همدان واقع شده است و روزانه پنج هزار نفر گردشگر از آن دیدن می کنند. قطار تهران-همدان حدوداً ۵ ساعت در راه است و هزینه بلیت آن ۳۲ هزار تومان است.

غار علی‌صدر ISIC

اگر قصد اقامت در اطراف غار را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم هتل جهانگردی علیصدر را انتخاب نمایید.

هتل جهانگردی علیصدر ISIC

تجربه اقامت در این هتل، می تواند مکمل خوبی برای مسافرت خاطره انگیز شما باشد. هزینه یک شب اقامت در اتاق دو تخته این هتل ۲۱۵ هزار تومان است که اعضای سازمان بین المللی دانشگاهیان از ۹۲ هزار تومان تخفیف می توانند استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.