انواع بورسیه‌های تحصیلی ۲

0

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه ها، فرصتی برای حمایت مادی و معنوی از دانشجویان و محققان واجد شرایط بوده تا با کمک های صورت گرفته، فرصت جذب استعداد های درخشان فراهم شود. در هفته گذشته به انواع بورسیه‌های تحصیلی بدون انجام فعالیت پرداختیم. در مطلب این هفته به معرفی انواع بورس براساس انجام فعالیت در کنار تحصیل می پردازیم.

کمک هزینه در قبال انجام فعالیت، در این موارد باید در قبال کمکی که دریافت می‌شود فعالیت مشخصی انجام شود:

انواع بورسیه‌های تحصیلی

۱- دستیار تحقیق ( Research Assistantship ) :

دستیار تحقیق (Research Assistantship) با RA به‌عنوان دستیار آزمایشگاه شناخته شده است اما در واقع این افراد در آزمایشگاه کار نمی‌کنند بلکه اغلب در نوشتن مقاله یا کتاب کمک به استاد بوده و یا اگر نیاز به انجام نظر سنجی، تحقیقات بازار و موارد دیگر باشد، فعالیت می نمایند. RA به دانشجویانی که روی پروژه یکی از استاد‌ها کار می‌کنند، پرداخته می‌شود. RA اغلب به دانشجویان مقطع دکترا تعلق می‌گیرد.

۲- دستیار تدریس (Teaching Assistantship) :

دستیار تدریس ( Teaching Assistantship ) یا TA شبیه استاد حل تمرین در ایران است. این نوعی بورس نیست و در واقع کار دانشجویی بوده که از طریق استاد به دانشجو داده می شود و حقوقش را استاد یا دانشگاه پرداخت می‌کند.

قانون خاصی برای گرفتن TA وجود ندارد و معمولا دانشجویانی که سطح علمی بالایی دارند در این پست قرار می گیرند. تخصیص TA معمولا بر اساس اولویت انجام می‌شود و دانشجویان با سابقه‌ دکترا اولویت بالاتری دارند .

۳- کارآموزی (Internship) :

به عبارت دیگر دوره‌ کارآموزی یا internship دوره‌ای است که دانشجویان می ‌توانند در طی آن در شرکت‌های خصوصی یا سایر موسسات خارج از دانشگاه در زمینه‌ای مرتبط با رشته‌ تحصیلی خود کار نمایند. در طول تابستان ثبت‌ نام و حضور در دانشگاه اجباری نیست و دانشجویان معمولا از این مدت برای کار در خارج از دانشگاه استفاده می‌کنند.

مطلب بعدی ما را در  https://blog.isic.ir  دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.